דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השפה אינה מהווה הפרעה לאיחוד

השפה אינה מהווה הפרעה לאיחוד

שאלה: איך אנחנו יכולים להתעלות מעל מכשולי השפות ולהתאחד בכנס אירופה המיועד?

תשובתי: אני לא חושב שהבעיה היא בשפות. העניין הוא, שאנחנו לא צריכים כל כך הרבה לדבר בינינו, אלא יותר לחשוב זה על זה, להשתדל להרגיש זה את זה, ואין כאן שום קשר לשפה. לדוגמה, לרבים מכם יש חיות בית שלא יודעות לדבר, אבל אתם מרגישים אותן והן מרגישות אתכם. אז על איזה שפה מדובר כאן? על שפת הסימנים, שפת הגוף. שפה, זה לא דיבור אלא העברת רגשות. לכן אני לא חושב שהבעיה היא בשפות השונות.

הבעיה היא בכך, שאנחנו לא חושבים זה על זה, מפני שלא מרגישים בזה חשיבות. אנחנו בינתיים לא תפסנו את הנחיצות בזה לצורך ההתעלות הרוחנית ולא מרגישים את התלות שלנו זה בזה בעלייה הרוחנית.

לפניי נמצאים מאות מהחברים שלי. אם הייתי מבין, שרק על ידי התקרבות שלי אליהם אפילו במילימטר, אני אעלה במילימטר למעלה, אם הייתי מרגיש את זה בצורה מדויקת בתוכי, אז בהכרח הייתי משתדל לעשות את זה והייתי חושב על איך להיות יותר קרוב אליהם. אבל מאחר ואין לי עדיין לגמרי את אותו הביטחון, אותה ההרגשה, שהתנועה כלפי מעלה מסמלת תנועה אליהם, ואפילו לא כלפי מעלה, אלא רק לתוך הקבוצה, לתוך האיחוד שלה, החיבור, אז אני גם לא עוסק בזה. אני עדיין לא מבין, שדווקא הדחיסות הפנימית בינינו היא שתיצור כזה לחץ שבו יידלק האור.

מתוך שיעור יסודות הקבלה, 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ברגל לכנס בגרמניה
הכנס באירופה: לסגור עיניים ולעשות
פגישות מועילות ביותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest