דף הבית / אקטואליה / השנים האחרונות על פני כדור הארץ

השנים האחרונות על פני כדור הארץ

הערה: מדענים מאמריקה ובריטניה, הגישו דו"ח רשמי לאקדמיה הלאומית למדעים בארה"ב, המתריע על כך שהחיים על פני כדור הארץ, לקראת השנים 2000-2400, יהיו בלתי כשירים, ללא תלות בירידה המשוערת בצמיחת האוכלוסייה בשנת 2100.

המומחים מצביעים על סכנה כתוצאה משינויים אקלימיים בלתי נמנעים, בשל גידול בצריכת אנרגיה שתימשך למרות צמצום פליטת גזי חממה לאטמוספרה. כמו כן, קיימים סיכונים גלובליים נוספים. המדען המנוח סטיבן הוקינג הציע בעבר למצוא עבור האנושות בית חדש בחלל.

תגובתי: פרויקטים מסוג זה אינם מציאותיים. בני האדם קשורים בקשר בל ינותק עם כוכב הלכת הזה על ידי "חבל טבור" בלתי נראה. אנו וכדור הארץ מהווים אחד שלם, אנו שזורים עימו בכמות אין סופית של קשרים ולא נוכל לתפקד בלעדיו. לשם דוגמא, נניח שהאנושות עברה לחיות במאדים, אנו נזהם גם אותו או נשאב מתוכו את המשאבים בדיוק כפי שעשינו לכדור הארץ. בנוסף לזה אנו נקלע לבעיות אישיות וחברתיות משום שגם אם שינינו מקום מגורים, עדיין לא שינינו את הטבע האגואיסטי שלנו. לא יעזור לנו להמשיך ולנדוד מכוכב לכוכב בניסיון לברוח מעצמנו.

אנו זורעים מוות סביבנו מפני שזוהי מהותנו. "מוות" הכוונה לאגואיזם שרוצה לבלוע הכול, הוא נהנה להשמיד הכול סביבו. אין כוכב לכת שיחזיק מעמד, מפני שאיננו יודעים לקחת לתשומת ליבנו את הטבע הגלובלי, את החוקים היסודיים שלו. אנו לוקחים לתשומת ליבנו רק את מה שמועיל ונוח לנו, יחס כזה הוא הרסני עבור כדור הארץ, מפני שהוא מחלחל כרעל ושליליות למערכת הפלנטרית המשותפת שלנו.

המטען השלילי של האגו הוא זה שלמעשה מערער את הנואו-ספירה. חוסר האיזון הגדל בין בני האדם מערער את האיזון בכל תחום. לכן בעתיד, במקרה הגרוע ביותר, לאחר שנעבור דרך ייסורים נוראיים, כולל חורף גרעיני ו"דברי חמדה" אנטי-אוטופיים, בסופו של דבר נכיר בהכרח להיפטר מהאגו. רק אז, בני האדם יתעלו מעל הטבע האגואיסטי שלהם ו"יתקנו" את כדור הארץ, יפסיקו לזהם ולהשמיד אותו. אחרי הכול, כדור הארץ הוא בעל פוטנציאל התחדשותי עצום ויכול לשחזר את עצמו, אם רק האדם לא יזיק לו ויקבל את חוקי הטבע שמחייבים שיתוף פעולה הדדי, הרמוניה, הומיאוסטזיס.

כתוצאה מההתעלות מעל האגו נגלה כביכול שאנו חיים על פני כוכב לכת אחר, כוכב שמרפא את כל הפצעים ומתייחס אלינו באהדה. לא יהיה צורך לטוס לאף מקום, נגלה שכאשר נפטרים מאהבה עצמית, הכול פועל כדי לשרת את השגשוג שלנו. נותרת השאלה למה שלא נעשה זאת כבר עכשיו?

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 23.1.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest