דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / מיכאל לייטמן – מאמר ב-Ynet לרגל ראש השנה

מיכאל לייטמן – מאמר ב-Ynet לרגל ראש השנה

אני שמח להזמין אתכם, קוראים יקרים, לקרוא כתבה מיוחדת לרגל ראש השנה, שפרסמתי היום באתר Ynet. ובזאת אני רוצה גם לאחל לכם ולכל בית ישראל, חג שמח ושנה טובה ומתוקה!

השנה בוחרים להתחבר

בראש השנה לפני 5,776 שנה אדם אחד הצליח ליצור קשר עם הסובבים אותו. הערב אנחנו חוגגים את יום ההולדת לפעם הראשונה שבה נוצר קשר כזה באנושות. הרב ד"ר מיכאל לייטמן בטור מיוחד לראש השנה, בו הוא מסביר איך בכוחנו לעשות את השנה הבאה ליותר מוצלחת.

אני מסתכל על השנה שעברה. שנה מורכבת ולא פשוטה עבור עם ישראל. אין צורך להכביר במילים על מה שחווינו, וברור שכולנו מצפים לשנה הרבה יותר טובה. זה תלוי רק בנו לעשות אותה יותר טובה.

הערב אנחנו חוגגים את ראש השנה. לפני 5,776 שנה נולד אדם מיוחד, קוראים לו אצלנו "אדם הראשון". זה לא בן האדם הראשון שנברא – אני לא מתכוון שהעולם נוצר לפני 5,776 שנה. העולם החומרי הזה קיים כבר 14 מיליארד שנה, על כך אין ויכוח.

מה שכן "נולד" לפני 5,776 שנה זו אותה מערכת קשרים מיוחדת, שהצליח ליצור אדם אחד עם הסובבים אותו, עם הזולת. אותו יחס שמקרב בין בני אדם, נותן לנו את הטעם האמיתי בחיים, פותח בפנינו עולמות אחרים, הוא זה שהפך את אדם למאושר. היום אנחנו חוגגים את יום ההולדת לפעם הראשונה שבה נוצר קשר כזה באנושות.

במהלך 5,776 השנים האחרונות, עברנו אינספור מצבים. אבל משהו מהשורש הזה נשאר בנו. זה מעט מדי, זה רחוק, זה בא והולך, אבל בחגים, יותר מתמיד, עדיין אפשר להרגיש מין רוח כזאת שעוטפת ומחברת את כולנו. כי העם הזה, נולד מתוך הרגשה מיוחדת של חיבור.

אברהם, אבי האומה, לקח את הרעיון הגולמי ש"אדם הראשון" התחיל, וכבר פיתח אותו ממש לכדי שיטה. בהמשך זה אפילו הפך לסלוגן שגור בפי כל, שנקרא "ואהבת לרעך כמוך". אבל הרעיון של "ואהבת לרעך כמוך" הוא לא סלוגן. זה היסוד. זה הבסיס לעצם קיומנו פה. זה מה שמייחד אותנו, וזה הבסיס הערכי-מוסרי שלנו כאומה. דרך אגב, זה גם הדבר היחיד שאנחנו יכולים וצריכים לתרום לאנושות, אבל זה כבר שיחה אחרת.

אז בחג הזה, אנחנו סוגרים מעגל, או יותר נכון לומר, פותחים מעגל. ולהתחיל צריך תמיד מהראש, והראש הוא היום. ראש השנה = ראש השינוי, כלומר, הנקודה הראשונה שבה אנחנו מבינים ששינוי צורת היחסים בינינו יוביל גם לשינוי ההרגשה שלנו כיחידים וכחברה. הדרך היא אותה דרך שהתחיל "אדם הראשון", פיתח אברהם אבינו, והיא אקטואלית באותה המידה, ואולי אפילו יותר, גם עבורנו היום.

אני מקווה, מאחל ומייחל לשנה של שינוי. שנה של בניית מערכות יחסים נכונות בינינו. שנה של "ואהבת לרעך כמוך", שנת אחדות, חיבור, אהבת הזולת, שיהפכו את החיים שלנו כאן ואת השנה הקרובה לשנה מתוקה ומאושרת. מאחל שנה טובה לכל עם ישראל!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest