דף הבית / כללי / השכלה, תזה וחכמת הקבלה

השכלה, תזה וחכמת הקבלה

laitman_2009-07-30_1973_us_70.jpg

שאלה: שלום רב. אני חדש בקבלה, אבל רוצה לעשות דוקטורט (Ph.D) בנושא "חוכמת הקבלה, כדרך לחינוך האדם". מה אתה יכול לייעץ לי: לקחת נושא זה או נושא אחר לגמרי? באילו מקורות וחומרים עלי להשתמש, כדי להתכונן להכנת התזה?
תשובתי: אני מוכן לעזור לך!

שאלה: כיצד עלינו להתייחס לחינוך עצמי ולתוכניות לימוד שונות? אני מרגיש, שעדיין לא הגעתי לסיפוק מלא של הצרכים שלי, ולכן במקביל ללימוד חוכמת הקבלה אני מאזין להרצאות בנושאים שונים כגון כספים, מכירות, בעיות של נשים וגברים וכו'.
תשובתי: תלמד הכול, אבל תבחר מכל זה – את העיקר, את הנצחי.

רשומות קודמות בנושא:
דוקטורט בנושא קבלה
קבלה ומקצוע

One comment

  1. שנה טובה לך הרב מיכאל לייטמןשנה טובה לכם חברי הקבוצה הוירטואליתשנה טובה לכל המורים והתלמידים בחכמת הקבלהשנה  טובה לקבוצת הלומדים בשיעורי בוקרשנה טובה לכל העוסקים במלאכה מאחורי הקלעים של ערוץ שישים ושש תבואו על הברכה , אתם המעבירים את החוויה ושמה קבלה לכל בית בישראל על כל גל ואתר אפשרי בימים ובלילות קבלה.כל ערב וכל בוקר נפגשתי בשנה האחרונה עם הקבלה. בעדינות ובחרדת קודש פתחתי ביחד את הזוהר, קראתי את מה שמקובלים כתבו ושאלתי את המקובל (בלבי) שאלות שהתעוררו.יחדיו צעדנו בהליכה על דרך האמתשנינו ביחד ויותר משנינו , בעיקר בוירטואלי , כי אין כמו בבית (בית 66 ואתר הקבלה)  והבית עם נודה בינינו אחת על אחת הוא בית הספר להורות שמביא אותנו אל הכוכב המתוקן בלמידה בכיתה של מר שמלו איתה הגעתי אל הנקודה שבלב וטעמתי טעמו של אור שגידל בכיף אותי, את מאירה והחברים ליצירת סגנון החיים בו צחקנו ביחד , שלפנו שירים מן השרוול  ושידרנו לתוך הלילה בשעה של סיפור שהציב אותנו בשלבי הסולם המעלה אותנו אל הנאת אין סוף של האור המשפיע ומחזיר למוטב. תודה וברכה לכולם, לכולנו להמשך בשנה הבאה עלינו לטובה. דרורה ברקאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest