השיעור הוירטואלי 02.08.09

מיכאל לייטמן

להלן תקציר השיעור הוירטואלי השבועי שנערך ב02.08.09. השיעור הווירטואלי מועבר בכל יום א' בשבוע בין השעות 16:00 – 17:00. נושא השיעור הפעם: "הקדמה לספר הזהר" (שיעור 8).

תקציר השיעור:

כל מה שאנחנו מרגישים במציאות, ניתן לסמן על ידי שם הבורא בעל 4 אותיות, הויה. כל אות מסמנת שילוב מסוים של אורות.

אור, שמתפשט מלמעלה למטה, נקרא אור חכמה. אור, שמתפשט מימין ולשמאל, נקרא אור חסדים. השילוב בין האורות האלה יוצר צורות של אותיות, שלפי צורתן אפשר להגדיר את תכונות הכלי- את היחסים שבין חלקו המקבל לחלקו הנותן ואת מידת המילוי של הכלי על ידי כל אחד מהאורות.

השילוב בין הכלי לאור הממלא אותו נקרא "שם הבורא". שמות הבורא הם קבועים ומהווים "תבניות" מסוימות, מהן נברא כל נברא. השוני בין הנבראים הוא במילוי השונה של האותיות על ידי האור, וזה משתקף בסימנים שונים, שמבטאים את מצבם הרוחני של נשמות.

רוב האנשים בעולם רואים את התורה כרומן היסטורי, לעומת זאת המקובלים, כשהם קוראים בתורה, רואים את כל המגוון של הבריאה, של היקום! האותיות מגלות להם את התמונה של תהליך יצירת המרחב העצום על ידי האור, ואחרי זה את יצירת הגופים, שבהדרגה מתרכזים ויוצרים פלנטות ואת מערכת השמש. כך, דרך שילוב האותיות, אפשר לראות את תהליך היווצרותם של החיים על כדור הארץ.

כמו שתווים מעבירים למוזיקאי מגוון רחב של רגשות, כך גם האותיות עבור המקובל, הן משקפות לו את עולם הרגשותיו הפנימיות, מגלות את דרך חייו ומהוות אבני דרך במימוש הנכון של דרך זו בהתאם לתכנית הבריאה.

שיעור מס' 8: video.gif וידאו | audio.gif אודיו

שיעורים קודמים על מאמר זה:
שיעור וירטואלי 26.07.09
שיעור וירטואלי 19.07.09
שיעור וירטואלי 5/7/09
ידיעות נוספות במדור: לימוד חכמת הקבלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest