דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / השורש הרוחני של שלוש הדתות

השורש הרוחני של שלוש הדתות

photo_rav_gh70_046.gif

שאלה: אני לא מבין, מדוע קיימת חלוקה לשלוש דתות? הרי הבורא הוא אחד, אז לשם מה ההבדלים האלה?

תשובה: הדתות ניתנו בשביל התפתחות האדם בזמן ההסתר של הבורא. עם גילוי הבורא, הן ישארו באופן טבעי, אך רק בתור מנהגים עממיים, כתרבות העם.

כיוון שברוחניות אנו מתקדמים בשלושה קוים, כך במקביל, בתקופת ההסתר בעולם שלנו, ישנן שלוש דתות – בהתאם לשלושת הקוים. האיסלאם מתאים לקו ימין, הנצרות מתאימה לקו שמאל, היהדות מתאימה לקו האמצעי. כך גם בנויים לוחות השנה שלהם: המוסלמי – לפי הירח, הנוצרי – לפי השמש, היהודי – מעורבב לפי הירח והשמש.

איך האנשים ידעו אילו לוחות שנה ליצור? הכול בעולם שלנו נובע משורשים רוחניים, והאדם פועל במודע (אם הוא מקובל) או שלא במודע, בהתאם לגילויים שלהם בעולם שלנו. שאר הזרמים לא נחשבים לדתות, אלא לאמונות. קיימים עד 3800 כאלה בעולם.

פוסטים קודמים בנושא: הדת בראי הקבלה

One comment

  1. מה בנוגע לאמונות אחרות ? האמונה בקרישנה שמדברת על אותם תכנים של הקבלה , על תיקון האגואיזם, על כוונה לנתינה ואהבת הזולת, על רצון לדבוק בבורא, על הצורך ביחסים בינינו על מנת להגיע לכך, נדמה שההבדל העיקרי הוא במנהגים שמשמשים אותם, בתמונה שעל הקיר, ואם אין אחר מלבדו , במה זה שונה במהות?והאם הם לא ישראל?יש בהם הנקודה שבלב, האם הם טועים בדרכם? האם מוטב להיות בחברת מי שכולו נמצא בחושך, ברצון לקבל,או בחברת מי שמנסה לתקן עצמו , אך שואב את הידע שלו מכתבים אחרים?

    וכן, מה לגבי האינדיאנים שאומרים שכולנו אחד ושואפים לחיבור כל הנשמות כאיש אחד בלב אחד? האם הם ישראל? האם השימוש בטקסים שמגיעים מתרבויות אחרות הוא מותר ללומדים בחוכמת הקבלה כל עוד הם שומרים על הכוונה על מנת להשפיע?

    שאלות אלה לא נותנות לי מנוח, אנא..

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest