דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / השורשים הרוחניים של סעודת השבת

השורשים הרוחניים של סעודת השבת

שאלה: בשבת אנחנו עורכים שלוש סעודות. במה נבדלים השורשים הרוחניים שלהן?

תשובתי: לאדם לפי טבעו מגיע לאכול פעם אחת ביממה. בעבר כך זה גם היה: סעודה אחת ביום, ובשבת שתי סעודות. החכמים הנהיגו סעודה שלישית בהתאם לשורשים הרוחניים, מפני שלאחר חורבן בית המקדש מצבו של העולם השתנה.

הסעודה הראשונה, זו כניסת השבת, כאשר מתחיל להתגלות האור העליון. כלומר קבלת האור העליון לתוך הנשמה מהווה הקְבלה רוחנית לסעודה הראשונה.

סעודה שנייה (בבוקר), זו התעלות רוחנית, אבל לא בתחילת השבת, אלא כבר בבוקר למחרת כאשר מופיעה הדרגה הבאה של האור.

הסעודה השלישית נערכת בצאת השבת, כאשר מתגלה כוח שמחייב את הכלים הקודמים להתכווץ וכבר להתכונן לשבוע הבא.

כל סעודה מסמלת התגלות של אור חדש מיוחד. כל שלושת הסעודות של שבת נבדלות מהסעודות שנערכות בימי החול בכך שהן נובעות מלמעלה, כי שבת זו התעוררות מלמעלה.

העניין הוא, שבששת ימי השבוע אנחנו צריכים לעבוד, לברר את המצבים, המחשבות, המעשים שלנו, לתקן את הכלים שלנו, רצונות מ"על מנת לקבל" ל"על מנת להשפיע". ומה שאנחנו יכולים בצורה כזאת לתקן נקרא "ששת ימי הבריאה", מפני שאפשר לתקן את זה רק בשש ספירות חג"ת נה"י.

הספירה השביעית, "מלכות", מסמלת את היום השביעי. לא צריך לתקן בה שום דבר, מפני שאנחנו מגיעים למצב כאשר "מלכות" מתחילה לקבל לתוכה אור בעל מנת להשפיע מתוך מה שנעשה בששת ימי החול (בששת ספירות).

לכן תיקון של שבת, זה תיקון מלמעלה, סיכום של כל המאמצים שלנו שנעשו בששת ימי החול, כלומר בשש ספירות. ולכן אנחנו לא עובדים בשבת, כי ביום הזה אסור לבצע כל תיקון.

במילה "עבודה", מתכוונים רק לתיקון. אם מישהו ייקח פטיש ויתחיל להרוס משהו מהבוקר ועד הערב, יזיע עד אפיסת כוחות, זה לא ייחשב כעבודה. עבודה, זה רק פעולות של תיקון רוחניות.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שלמות של שבת
"זכור את יום השבת"
שבוע רוחני: הכנה לסעודת שבת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest