דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / השולחן העגול בבאר שבע

השולחן העגול בבאר שבע

האתר Ynet פרסם כתבה על השולחן העגול שנערך על ידי תנועת הערבות בבאר שבע. באירוע התאספו כ-450 איש שמילאו עד תום את מרכז הצעירים בעיר. הנוכחים עסקו בשאלה: איך בונים חברה אחת מגובשת?

[nggallery id=75]

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', שהשתתף בדיונים בשולחן המרכזי, אמר שלפי דעתו, המושג "כור היתוך" פשט את הרגל: "אין בידיי את המודל הנכון למה זו ערבות, או איך יוצרים אותה כאן, אבל חשוב שנמשיך ונחפש את זה. הבעיה המרכזית היא, שהמדינה שלנו בנויה על קבוצות אינטרס שמקבלות עבורנו את ההחלטות. חסר בחברה הישראלית סדר יום חברתי, שיתמוך את התהליך של מעבר ממחשבה על האינטרס של ה'אני' לדאגה ל'אנחנו'".

מנהלת "אג'יק" – מכון הנגב לשלום אסטרטגיות ופיתוח, העוסק בשיתוף פעולה בין יהודים וערבים, אמרה: "אינני רוצה להסתפק יותר בדו-קיום. אני רוצה שותפות אמת. יש לנו אחריות משותפת לנעשה בחברה הישראלית. חובה להציף למרכז השיח הציבורי ערכים כמו: צדק חברתי וערבות הדדית".

למילים הללו הצטרף פרופ' אריאל פלדשטיין, המזכיר האקדמי של אוניברסיטת בן-גוריון. "ערך הערבות ההדדית היה זה ששמר על עם ישראל גם בתקופות קשות, ואסור למכור אותו כל כך בזול. הילל הזקן אמר, ברגע שתשדרג את חיי האחר, חייך יהיו טובים יותר. היום אנחנו מוותרים על זה בקלות כי החומר והרכוש יותר מוחשיים. אבל אסור לנו לשכוח, כי החוסן החברתי וה'ביחד' הם הרבה יותר קיומיים".

אסף אוחיון, עורך תוכן בתנועת הערבות, פנה לקהל הצעיר שמילא את האולם: "דווקא לכם יש הכי הרבה כוח. כל אחד הוא תחנת שידור ויכול להחליט מה הוא משדר לחברים שלו, לבני המשפחה שלו. כך נוכל להתחיל לשנות את השיח התקשורתי, ואז אותן קבוצות של בעלי אינטרסים עליהם דיברו כאן קודם, לא יוכלו להכתיב לנו יותר מה לצרוך ואיך להתנהג".

בתום האירוע התכנס הקהל לרב שיח סביב שולחנות עגולים שם נמשכו הדיונים עד לשעות המאוחרות של הלילה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest