דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / חיים חדשים 548 – השואה והזהות היהודית החדשה

חיים חדשים 548 – השואה והזהות היהודית החדשה

איך השואה השפיעה על התפתחותנו כעם, מה עלינו להבין ממה שקרה ואיזו זהות יהודית עלינו לבנות כך שנהפוך להיות דוגמה ומקור לאהדה לכל העולם? (הרב ד"ר מיכאל לייטמן בשיחה עם אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "חגים ומועדים: השואה והזהות היהודית החדשה".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

העולם מתפתח לא רק טכנולוגית, גם צריכה להתפתח בנו מודעות חדשה, יחס טוב לכולם. כיום זה ברור, מבחינה טכנולוגית הכול אפשרי, כל שפע, אבל היחסים בין בני האדם גרועים. התהליך הזה החל לפני מאה שנה. אז ניתנה לנו הזדמנות לחזור ארצה ולבנות חיבור בינינו. מפני שלא עשינו זאת, העולם נכנס למערבולת של מלחמות, מהפכות ולבסוף שואה.

אחרי השואה קיבלנו זמן לבנות את עצמנו בישראל. כיום העולם קורס, האגו הורס הכול. עד השואה התקיימנו בצורה גלותית, שמרנו על מנהגי הדת. כיוון שלא התקדמנו למודעות חדשה, להובלת העולם לאהבה, קיבלנו דחיפה שלילית. כל המכות מאז הקמת המדינה, נובעות מהעיכוב בהתקדמות שלנו למודעות החדשה.

הזהות היהודית הפנימית, האמיתית, היא שכולנו כאגודה אחת. עלינו לעשות תיקון באגו שלו. בארץ העם התפצל לשני גושים, דתיים חילוניים, ובתוכם אינספור פלגים פנימיים. עלינו לבנות מטרייה שתשמור עלינו משנאה, דחייה, ריחוק. עלינו לעורר את הכוח המחבר. נעורר את הכוח החיובי שטמון בטבע, מעל לכוח האגו השלילי, ונחזיק בשתי מושכות.

גילוי כוח החיבור והאהבה בין בני אדם נקרא גילוי הבורא, וזו מטרת קיומנו. בגלות שמרנו על הצורה היהודית המסורתית. בישראל הכוח השלילי התפרץ, השנאה. כיום יש להוסיף כוח חיובי שיוביל את העם לחיבור. לשם כך צריכים להנהיג מחנכים את העם. אז יתפשט בינינו כוח חיובי, כוח אהבה, ויכניס בליבו של כל אדם דאגה לשלום הזולת. הזהות היהודית הבאה היא הובלת האנושות לחיבור ולאהבה, כל נהפוך למעצמה רוחנית.

תוכניות קודמות:
חיים חדשים 547 – הברית בין א-לוהים לעם היהודי בראי השואה
חיים חדשים 546 – איום ההשמדה מהשואה ועד ימינו
חיים חדשים 545 – השואה כנקודת מפנה בעם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest