דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / השגה – רק באמצעות חכמת הקבלה

השגה – רק באמצעות חכמת הקבלה

laitman_2010_8284_us-70.jpg

בעל הסולם כתב במאמרו "מבשרי אחזה אלוקי" בפרק "הכרת ההשגה – רק בדרך התורה" שהכחשה של השגחה עליונה היא "כמו ששאלו לאדם מי כתב ספר חכמה כזה. הפלא ופלא מכל עין. ותירץ לו שבאמת לא נמצא חכם כזה בעולם, אך מקרה קרה אשר בנו הקטן שפך דיו לתומתו על אותם העלים, ונפזרו לאותיות בתמונותיהם, ונעשו אותם הצירופים הנוכחים בקישורי דברי חכמה נפלאה.

אנשים השוללים את ההשגחה העליונה פועלים על פי העיקרון: מה שאיני מרגיש – אינו קיים, למרות שהם רואים שלכל דבר יש סיבה, והגישה הזו היא מטריאליסטית ביותר.

כל המחקרים המדעיים שלנו בנויים על סיבות קודמות, אחרת מהו ערכם של מדעי הטבע? יחד עם זאת הם שוללים שיש סיבה לבריאה כולה. למרות שהאדם מודע למוגבלות הידע שלו והוא אינו תופס ואינו מבין הרבה דברים, הוא מנסה להוכיח שתמונת העולם היא דווקא כפי שהוא רואה אותה. אך כדי לחקור את הבריאה, יש להתעלות מעל הטבע.

אתה יכול לחקור מצב כלשהו אם אתה נמצא מעליו. עליך להיות אדם כדי לחקור בהמה. בהמה אינה מסוגלת לחקור את עצמה. אתה יכול לחקור דרגות שנמצאות תחתיך ולא את הדרגה שלך! דוגמא לכך היא פסיכולוגיה – התנהגות האדם. אנחנו מתבססים בה על עובדות בדוקות ומעשיות. איננו יכולים להתעלות מעל האדם, וממבט מלמעלה להבין את השיטה עצמה ליחסים אנושיים, קשרים, מנטאליות – למרות שנדמה לנו שאיננו משוחדים ושאנחנו מסוגלים לכך.

לכן כתב בעל הסולם שהוא מכבד את הפסיכולוגיה המטריאליסטית כיוון שהיא מתבססת על נתונים בדוקים, על מחקר החומר והצורה המלובשת בחומר. עד שאין ביכולתו של האדם לחקור את החומר של העולם הרוחני ואת הצורה המלובשת בחומר הזה, הוא אינו יכול לומר דבר על עצמו! זה כמו שחתול היה מתחיל לחקור את התנהגותו של האדם, ולפרש את פעולותיו. לכן אומר בעל הסולם שההשגה אפשרית רק באמצעות חכמת הקבלה, כיוון שהיא מעלה אותנו למדרגה הבאה של התודעה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מבשרי אחזה אלוקי", 08.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest