דף הבית / כללי / השגה באמצעות הערבות ולא באופן אישי – למה?

השגה באמצעות הערבות ולא באופן אישי – למה?

photo_rav_gh70_024.gif

שאלתו של רונן: בימינו כשלימוד חכמת הקבלה הוא לא מרב לתלמיד באופן אישי כבעבר, אלא לימוד בקבוצה גדולה, האם ההשגה הרוחנית היא ההשגה של הכלל, כלומר כל שישים הריבוא צריכים להגיע יחד להשגה הרוחנית כבמעמד הר סיני. האם נכון שאין יותר בודדים שישיגו את הרוחניות ב"דרך הישנה"? ולכן 'הערבות', 'ואהבת לרעך כמוך' בקבוצה הם המסוגלים מדורנו והלאה להביא להשגת 'השתוות הצורה'?

תשובה: אברהם הבבלי גילה את חכמת הקבלה כשיטה לתיקון האגו של האנושות כולה, שהיא השתוות הצורה עם הבורא, שעל ידי כך מגיעים לקיום השלם והנצחי. מפני שהאנשים לא רצו את תיקון האגו אלא את התפתחותו, הם הגיעו היום להבנה שהתפתחות האגו הגיעה למבוי סתום, כפי שניבא ספר הזהר.

היום אותה ציביליזציה בבלית, שהתפשטה על פני כל כדור הארץ, מגיעה למסקנה כי יש חובה לממש את השיטה לתיקון האגו. אין דרך אחרת, או שאנו פשוט נשמיד את עצמנו. מימוש השיטה לתיקון האגו מתבטא בחיבור של כולנו לנשמה אחת (ואהבת לרעך כמוך). זה גם מוסבר בתורה, בתנאים לגילוי הבורא על הר סיני.

במהלך 4,000 השנים האחרונות, השיטה היתה נשמרת בכל דור ושרשרת של מקובלים היו מתאימים אותה לזמנם, היום אנחנו מקבלים אותה מוכנה לשימושנו בחומרים של בעל הסולם. ואני, כתלמידו הנאמן של בנו הבכור, הרב"ש, עוזר להבין אותם. (כפי שנכתב במודעת האבל של רב"ש בעיתון "המודיע" מ-15.09.1991 המובאת בסוף הספר שני המאורות הגדולים)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest