דף הבית / משבר עולמי / השבועון "Canada news": "מה אנחנו, היהודים, חייבים לעולם?"

השבועון "Canada news": "מה אנחנו, היהודים, חייבים לעולם?"

2015-01-11_gazeta-toronto_antisemitism_w

השבועון "קנדה ניוז" פרסם מאמר: "מה, אנחנו, היהודים, חייבים לעולם?".

ברור לכולם, שקיימת בעיה עם העם היהודי. הוא מיוחד. למרות שהעם שלנו מהווה רק 0.2% מאוכלוסיית העולם, הוא הניח את היסודות לתרבות, חינוך ודתות עבור כל האנושות. העולם חייב לו על ההתפתחות בתחומים השונים.

היהודים מהווים 27% מחתני פרס הנובל בפיזיקה ו-31% מחתני פרס הנובל ברפואה. הם מקבלים חצי מכל פרסי פוליצר. 37% מהבמאים שזכו ב"אוסקר" הם יהודים. שלא לדבר על היי-טק, חברות סטארט-אפ והאינטרנט.

את הרשימה של "המורשת היהודית" אפשר להמשיך עוד זמן רב, אבל הרושם שנוצר הוא, שאף אחד לא מעריך אותנו על כך. אנחנו מחכים מהעולם שיכיר בשירותינו: "תראו כמה תועלת הבאנו". אך התועלת הזאת אינה נלקחת בחשבון.

יתר על כן, יהודים נרדפו לאורך כל ההיסטוריה. האשמות הן שונות: מותו של ישו, הכלכלה, הפוליטיקה, השליטה על העולם… וזה מגיע לאבסורד: את היהודים מאשימים בארגון פיגועי הטרור של ה-11 בספטמבר 2001, ואפילו בצונאמי שפקד את יפן בשנת 2011.

"מוצאים" טביעת רגל שלנו במגוון רחב של אסונות, ואין סוף לבדיונות האלה. גם לפני 100 וגם לפני 1,000 שנה היחס ליהודים לא השתנה. במקרה הטוב, היו סובלים אותם, במקרה הגרוע – היו הורסים אותם.

זה נראה לא הגיוני – הסיבה כל פעם משתנה, והשנאה נשארת.

מדובר על עם מיוחד ששמר את ייחודיותו עד ימינו. זאת קבוצת אנשים, בראשותו של אברהם, שיצאה מבבל והחליטה לחיות על פי העיקרון של אהבה ועזרה הדדית. רק בזכות זה הם הפכו להיות עם, וזה מהווה את כל היסוד שלהם. אם אין כזה יסוד, אז היהודים הם לא עם, ולא מרגישים את עצמם שייכים זה לזה.

כמו אברהם, שפעם היה מסביר לתלמידיו על הצורך באחדות, מאוחר יותר, במעמד הר סיני (הר של שנאה), גם משה לימד את האנשים: "אם תהיו כאיש אחד בלב אחד, אז תלכו בדרך נכונה לארץ ישראל. אם תקבלו את השיטה, תהפכו לעם. אחרת, כאן יהיה מקום קבורתכם…".

וגם היום היהודים צריכים להביא לעולם את הידע על האחדות המצילה. אבל אנחנו בדרך כלל בורחים מהמשימה שלנו, רוצים להיות כמו כולם, רק שיתייחסו אלינו טוב.

אך שוב עולה הסטטיסטיקה של התקפות על יהודים, תולשים מזוזות מדלתות הבתים, ומציירים צלבי קרס על האספלט. שוב אנחנו אשמים בכל הרעות החולות של המין האנושי.

"האנטישמיות היא צילו של העם היהודי… אני פיזיקאי, ואני יודע שכל דבר מטיל צל. הצל שמטיל העם שלי הוא האנטישמיות." (אלברט איינשטיין).

העניין הוא, שהאנטישמיות אינה תופעת מקרית ולא גחמה של מישהו. היא טמונה בתוכנית הטבע כאמצעי להשפעה על העם היהודי, ואינה מאפשרת לאף אחד לברוח או להתפזר.

האנטישמיות הפכה לתופעה בינלאומית, עולמית, ובקנאות היא באה לידי ביטוי בהסכמתם של מיליארדי אנשים. היא לא מסתתרת יותר, אלא פועלת בגלוי לחלוטין.

בעידן המודרני העולם מסתכל עלינו, ובלי לדעת איך ולמה, מתחיל לדרוש מאיתנו את החוק שעל פיו נחיה מחר. הרי החיים הנוכחיים שלנו מיום ליום נראים יותר ויותר בלתי נסבלים, חסרי תקווה וחסרי תקנה. לא רואים בהם יותר את התמונה של מחר. ואנשים, ללא מודעות, מרגישים שהתשובה היא אצל היהודים.

העולם מרגיש שאצל היהודים יש סוד שהם לא רוצים לגלות לאחרים.

ההרגשה הזאת היא בלתי ניתנת להריסה, וסוף סוף עלינו להבין מה רוצים מאיתנו. באמת, מהו הסוד שמוסתר בנו? אחרי הכול, מה שאנחנו שומרים בנו, מה שנסתר בעם ישראל ללא ידיעתו, זו המטרה הנעלה, היפה, המפתה, הזורחת, ועתידו של העולם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest