השאלות שבדרך – 12

photo_rav_gh70_135.jpg

שאלה: אני לומד קבלה ועוסק בהפצה כבר יותר מ-4 שנים. מהשיעור הראשון ועד היום, כאשר אני מקבל התפעלות גדולה בזמן שיעור או הפצה, אני חווה הרגשה פיזית יוצאת דופן – כמו גל של אנרגיה, הדומה לחשמל, עובר דרך הגוף שלי.
זאת הרגשה שאי אפשר להשוות אותה עם שום דבר אחר, אני לא חווה כך בשום סיטואציה אחרת. אבל יחד עם זאת, ההרגשה הזאת מבלבלת אותי: אני לא יודע האם זה נורמלי, מה זה אומר ואיך להתייחס לכך. אני מבין שאסור לבלבל רוחניות עם גשמיות, אבל איך אפשר להסביר את מה שעובר עלי, ואיך להתייחס לזה?
תשובה: לאט לאט הכול יגיע לאיזון. צריך רק לשלב לימוד עם הפצה.

שאלה: איך אפשר למדוד את מאמצי האדם? אני יכול לחשוב שאני עושה כל מה שבכוחותי, ובאותו הזמן, לאנשים המסתכלים מהצד נדמה שזה לא כך. היכן צריך להתאמץ, בלימוד או בהפצה?
תשובה: כאשר כל המחשבות שלך הן תמיד על ההתקדמות הרוחנית – זה אומר שאתה משקיע מאמצים נכונים.

"מהו, מסרת גבורים בידי חלשים, בעבודה"

שאלה: איך אפשר להסביר את התופעה, שלפעמים בזמן השיעור אני נרדם, למרות שלפני כן בכלל לא רציתי לישון?
תשובה: זה מכיוון שהחומר הנלמד לא נקלט ברצונות הרוחניים שלך וגם לא בגשמיים.

שאלה: אני הולך בדרך של ייסורים, אבל אני לא נפרד מהספר "שמעתי" מה עוד אני יכול לעשות, כדי שכל מה שאני עובר לא יהיה לחינם?
תשובה: לימוד, קשר עם אחרים והפצה, בעיקר בזמן הייסורים, כלומר, כל עוד לא המשכת על עצמך עדיין את האור העליון – הפצה עם חברים.

"מהו, הבדל בין צל דקדושה לצל דס"א" 

שאלה: אני לומד קבלה שנתיים והיו לי כבר כמה נפילות. עכשיו הגיעה נפילה שהתחילה לפני שבוע וחצי, היא הביאה אותי לסביבה שלא מתעסקת ברוחניות.
תחושת מועקה מדברים אחרים אומרת לי לחזור ללמוד. המועקה היא הסיבה שאני חושב לחזור ללמוד, זה סותר את קיום הבורא. איך אפשר ליישב את זה?
תשובה: בצורה כזאת הבורא דוחף אותך אליו, הרי גם הנפילה היא ממנו. יש צורך בקבוצה, בלימוד החומר של "שמעתי", ולימוד קבוע איתנו – אחרת לא תוכל לשרוד!

One comment

  1. אם אני נרדם במהלך השיעור והחומר לא נקלט כמו שאתה אומר, אז מה צריך לעשות בשביל שהחומר ייקלט?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest