דף הבית / כללי / השאלות שבדרך – 18

השאלות שבדרך – 18

photo_rav_gh70_184.jpg (למתקדמים)

שאלה: לפני שהתחלתי ללמוד את חוכמת הקבלה, הרגשתי את עצמי בטוח יותר. היה נדמה לי, שיש לי קשר עם הבורא. סמכתי לחלוטין על האינטואיציה שלי, והיא אף פעם לא אכזבה אותי. כשאני מסתכל אחורה, אני מבין שעשיתי דברים "נכונים".
כעת התחלתי לנתח הכול ולהתייחס לכל דבר בצורה ביקורתית יותר מאשר בעבר. האם זהו חלק של תהליך השינוי שקורה לאנשים הלומדים את חוכמת הקבלה? אני מרגיש הכרחיות במציאת איזון נפשי.

תשובה: כתוב על כך במאמרים רבים: בכוונה מוציאים אותך מביטחון ומאיזון, כדי שתרגיש צורך בגילוי הבורא. ראה מאמר "אין עוד מלבדו".

שיעורים על פי המאמר "אין עוד מלבדו" (שמעתי, א)
שיעורים על פי המאמר "הבטחון הוא הלבוש להאור" (שמעתי, עב)

שאלה: המצבים משתנים מהר מאוד: עכשיו אני שמח, ואילו אחרי שנייה אני מרגיש סבל ועצבות. תחושת הייסורים לוחצת עליי כמשא כבד של אחריות לקבוצה הכללית ולכל העולם. מה ניתן לעשות כדי להפחית את הכאב הזה?
תשובה: לא לשכוח שהתחושה הזאת נגרמת על ידי הבורא, כדי לכוון אותך לתיקון.

שאלה: האם זה טבעי, שבזמן לימוד חוכמת הקבלה אני נתקל אפילו בשנאה למה שאני לומד?
תשובה: כך קורה לפעמים, זה טבעי, כי אתה לומד כיצד לשנוא את התכונות העכשוויות שלך. ולכן כאגואיסט, אתה מתחיל לשנוא את חוכמת הקבלה ואותי, כמי שמספר לך על כך.

שאלה: עקב המשבר הכלכלי צפויים פיטורים המוניים, אבל אם האדם רוצה ללמוד בקבוצת בני ברוך, הוא חייב לעבוד. אם יפטרו את התלמיד הזה והוא לא יוכל למצוא מקום עבודה חדש, האם הוא יהיה חייב לצאת מהקבוצה ולהקדיש את כל כולו לחיפושים אחר העבודה?
תשובה: לא, אבל הוא צריך להקדיש זמן מסוים לחיפוש עבודה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest