דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / השאלון המהיר  10.07.2016 חלק א'

השאלון המהיר  10.07.2016 חלק א'

שאלה: תמיד קיים בנו אותו חלק פרימיטיבי פראי שגובר בזמן שפועלים בנו רגשות. האם החלק הזה תמיד יישמר באדם?

תשובתי: לא, לא תמיד. אם תמשיך לעסוק בחכמת הקבלה, תרגיש שמופיעים בך שני כוחות מנוגדים ואתה נמצא ביניהם בבחירה חופשית, במה שנקרא ״קו אמצעי״.

שאלה: האם העימות בין תרבויות והעימות בין ציביליזציות נקבע ״מלמעלה״ על ידי הבורא או שזה תולדה מהרצונות האגואיסטיים של בני האדם?

תשובתי: זה אותו הדבר. העימות נוצר על ידי האגו שאותו מנהל הבורא. בטבע שום דבר אינו מתרחש בפני עצמו. אנחנו נמצאים במערכת שנקראת ״הטבע״ שמנהלת הכול.

שאלה: האם אפשר לומר שציפורים בלהקה מרגישות את הבורא כשהן פועלות באופן קולקטיבי?

תשובתי: לא, הציפורים אינן מרגישות את הבורא. הן מרגישות באופן אינסטינקטיבי את הכוח המנהל הכללי ומצייתות לו. כך להקה גדולה של ציפורים פונה בו זמנית לצד זה או אחר, אף אחת לא נתקלת באחרת. דבר דומה אפשר לראות גם אצל דגים. איננו יכולים לתאר לעצמנו שבני אדם יתחילו באופן אינסטינקטיבי לשתף פעולה באופן הדדי בצורה כזאת.

שאלה: האם אנחנו יכולים לצמצם את 230 השנים שנשארו לנו עד ל״גמר התיקון״ ובכמה?

תשובתי: כן, אנו יכולים, אין על כך שום הגבלות. אם עכשיו נתאסף כולנו לאחד יחיד שלם, לרצון אחד, לכוונה אחת, אז נסיים בזה את הקיום הארצי הנוכחי שלנו ונרגיש שאנו נמצאים יחד במצב של נשמה כללית ובעולם נצחי ושלם.

שאלה: הדור הנוכחי שכח מה זה פאשיזם ונאציזם. ואילו לפני שני דורות אנשים מסרו למענם את חייהם. אז למה אתה אומר שהייסורים עוברים מדור לדור? מה בני אדם זוכרים?

תשובתי: הדור שבו התרחשו אירועים נוראיים כמו מלחמת העולם השנייה, לא היה בעל בחירה חופשית. לכם יש בחירה חופשית, לכן אתה יכול להבין, להכיר ולהגיע להרגשה של טוב ורע. לדור ההוא לעומת זאת לא היתה בחירה, הם רק הרגישו על עצמם את הרע העצום מתוך מכות עצומות ונוראיות שחוו. אך דווקא בעקבות אותם ייסורים נוראיים, מביאים אותנו לבחירה החופשית, כך שהיום אנחנו יכולים בצורה יותר הכרתית ומדויקת לעשות את הבחירה החופשית שלנו.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 10.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest