דף הבית / אקטואליה / הר הבית לשמוח או לבכות

הר הבית לשמוח או לבכות

שאלה: בהר הבית מפרקים את כל אמצעי הביטחון, כלומר, הכניסה כבר פחות או יותר חופשית. אפשר לומר שישראל נכנעה תחת הלחץ של העולם הערבי, של אירופה. האם לשמוח או לבכות?

תשובתי: זוהי תקלה גדולה מאוד של כוחות הביטחון שלנו, שלא יכלו לחשב בצורה נכונה את כוחם של הערבים, את כוחה של הממשלה, שלא לקחו בחשבון, שסוגיית מסגד אל-אקצא עשויה לעורר כזה רעש בכל העולם.

משנה לשנה, היהודים פשוט הופכים להיות יותר ויותר אטומים כביכול לא חכמים, ואילו הערבים הופכים ליותר ויותר חכמים. הם יכולים להשפיע דרך כל הארגונים הבינלאומיים שאליהם הם נכנסים, ויכולים להגיע להסכמה ביניהם. הם כבר לא אותן מדינות ערביות שהיו פעם. היום יש להם כבר קשרי אינטרנט בינלאומי, גם עיתונות וגם חברת טלוויזיה "אל- ג'זירה".

למעשה, לנו אין ידידים ותומכים ואילו בקרבם יש בהכרח תומכים, מפני שאצלם פועל הכוח. לכן, עתידנו עגום ומעורפל. עלינו להסיק את המסקנות הבאות: לא צריך לבצע פעולות קיצוניות אם איננו יודעים בוודאות לְמה יובילו הפעולות הללו. עדיף לשבת בשקט ולהבין איך אפשר לצבור כזה כוח שיוכל לשכנע בצורה נכונה את העולם בצדקתנו.

שאלה: האם אנחנו באמת יכולים לנצח?

תשובתי: כן, אם נצליח לשכנע את עצמנו ואת העולם שאנחנו צודקים. בינתיים, היום אנחנו לא יכולים לעשות זאת.

שאלה: כיצד ניתן לעשות זאת?

תשובתי: רק אם נוכיח לכל העולם, שביכולתנו לתת לעולם שיטה של היפטרות מהרע. זה הכול. העולם לא צריך שום דבר אחר.

שאלה: מה אתה מכנה "רע"?

תשובתי: רע, זה האגואיזם האנושי העצום. אם נוכל להראות לכל העולם שיש לנו שיטה להיפטר ממנו, וכתוצאה מזה ניפטר מכל הבעיות, עימותים, שנאה, דחייה, אז העולם יתחיל להסכים איתנו. אבל עלינו להראות זאת באמצעות דוגמה אישית! אנחנו מדינה "שבורה", הכי מפורדת ואגואיסטית. אם נראה בדוגמה על עצמנו, עד כמה השיטה שלנו עובדת באופן יעיל אצלנו, בקבוצה קטנה של אוכלוסייה, במדינה קטנה, אז הטבע מסודר כך שהעולם בלית ברירה ישים לב, ישמע ויסכים איתנו. רק כך נוכל להינצל מכל הבעיות!

שאלה: כלומר העולם יראה שיש פינה של גן-עדן שבה חיים בידידות ואהבה, וירצה גם לחיות בצורה כזאת?

תשובתי: העולם בעל כורחו יראה, מפני שכל הזמן מסתכלים עלינו, רק בינתיים לא רואים שום דבר טוב. אם נראה לו שיש לנו שיטת תיקון עבור כל האנושות אז כולם יראו.

הערה: ואז לא יהיה צורך לסגור את הר הבית…

תשובתי: לא יהיה צורך לסגור שום דבר, הכול יסתדר מעצמו.

שאלה: מה ניתן לעשות כדי שיאמינו לזה?

תשובתי: לא צריך להאמין, צריך פשוט לעשות, מפני שאין בכך שום דבר רע. זה כתוב במקורות שלנו, צריך פשוט להסכים עם זה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 27.7.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest