דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרצון, הוא כמו מטרה עבור האור

הרצון, הוא כמו מטרה עבור האור

laitman_2011-12-06_3067_w.jpg

שאלה: האם אנחנו נוכל אי פעם להוכיח, שכל חומר הבריאה הוא רצון לקבל?

תשובתי: תדבר עם פיזיקאים, והם יגידו לך את אותו הדבר רק במילים אחרות. ישנם כמה עקרונות יסודיים, כמו החוק השני של התרמודינאמיקה וכמה "קבועים" (קונסטנטות) טבעיים. אם "נחפור" קצת פנימה, אנחנו ניתקל במושג של "מסה". מאחורי המסה עומדת אנרגיה. ומאחורי האנרגיה… וכאן הידע המדעי נפסק.

אפשר לומר, שמאחורי האנרגיה עומד כוח. אבל מה זה הכוח הזה? איך אפשר לתאר אותו? המדענים מנסים למשש את היסודות האלה, ומהמחקרים שלהם אפשר למתוח "קו מקווקו" אל הרצון לקבל, הרצון לשמור על קיומו בכל הרמות של הדומם, הצומח, החי וה"מדבר".

כי גם אם אנחנו אפילו מדברים על תופעה אלמנטארית ביותר, אז תמיד מדברים על הטבע שלו. אנחנו מתכוונים למשהו שרוצה לשמור על עצמו בצורת הקיום שלו. וזהו הרצון לקבל, רצון להתקיים. בלעדיו שום דבר לא היה יכול להופיע אפילו לרגע קט. במקור הזה אפילו הזמן עדיין לא קיים.

לכן, הרצון קודם לכל. ומעבר לזה באות כל מיני צורות שהוא מקבל על עצמו.

כל המדעים והחכמות מדברים על מה שהאדם מגלה כאן במסגרת של המציאות הגשמית. מצד שני, חכמת הקבלה לא מדברת על הרצון האגואיסטי שלנו, שאופייני רק לעולם הזה, אלא על הרצון הגולמי, על כוח, שעדיין לא מלובש בשום דבר.

שאלה: האם אפשר לחקור אותו מחוץ לחכמת הקבלה?

תשובתי: לא. מחוץ לחכמת הקבלה אין לנו פשוט את הכלים הדרושים. אנחנו לא יכולים לבנות מאיץ, שיפציץ את הרצון וירשום את התגובות שלו. כי הוא נמצא הרבה יותר עמוק מהמיקרו עולם, עמוק יותר מהאפקטים הקוונטיים. ולכן אפשר לעבוד איתו רק בתוכך פנימה, כאשר אתה הופך להיות אותו ה"שטח" שאליו מגיע האור. הוא מכה ברצון, ומהפגישה שלהם, משיתוף הפעולה שביניהם יוצאים כל מיני חלקיקים, שלפיהם אתה מגלה את "האור החוזר", שיורד למדרגה יותר נמוכה ושמעורר בך "רשימות" חדשים.

הסכימה האלמנטארית שבחכמת הקבלה נראית כך: ה"מסך" מתחיל לעלות מ"טבור", במדרגה הבאה נעשה "זווג דהכאה" ו"אור חוזר" יורד חזרה ממדרגה למדרגה, בכך שמתגבר על הפרשי האנרגיות, במצב הקודם. משם הוא "זורק" "תגין" ("כתרים" שמעל לאותיות) על האותיות, ובסופו של דבר, ההפרשים באנרגיות מביאים להפרשים בתדרים, להפרשים של התכונות. זה מאפשר לך בהשוואה להבחין בפריטים ולהרכיב את התמונה הכללית.

בדיוק כפי שתינוק טועם כל דבר ובזה מתחיל להכיר את העולם, כי הרגשת הטעם מהווה בשבילו בינתיים את החוש הכי עיקרי והכי בטוח. כך גם ברוחניות, האורות הראשונים שמתגלים בתוך הרצון, נקראים "טעמים". בעזרתם אנחנו מתחילים להכיר את המתרחש.

לכן, החומר של ה"מטרה" שבה פוגע האור, זה אני עצמי, הרצון לקבל שלי. בדומה למדענים שמפציצים את המטרות שלהם בחלקיקים, בכך שמעלים את האנרגיה שלהם, אנחנו עושים את אותו הדבר, רק שלא עם החומר הגשמי, אלא עם החומר של הרצון, בכך שעולים מבחינה ד' לבחינה ג', לבחינה ב' וכולי.

לכן, עם הפיזיקאים אנחנו עוד יכולים לדבר על משהו. מכל המדעים, הפיזיקה היא הכי קרובה לחכמת הקבלה, אם מדברים על תופעות וכוחות קונקרטיים.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 14.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סגירת המעגל של הרצון
כל הפרטים נחוצים להתקדמות
הפיזיקה של הרצונות שלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest