דף הבית / אקטואליה / הרוצח בריביק ניצח את המדינה

הרוצח בריביק ניצח את המדינה

הערה: בשנת 2011, נורבגי בשם אנדרס בריביק הרג 77 בני אדם והסביר את מעשיו בכך שרצה לטלטל את החברה הנורבגית, כך שהיא תחשוב על טוהר הדם שלה. אנדרס קיבל עונש של 21 שנות מאסר, מתוכן חמש שנים הוא ריצה בתא שכולל שלושה חדרים: משרד, חדר שינה וחדר כושר.

במהלך תקופת מאסרו הוא התקבל לאוניברסיטת אוסלו והשיג לעצמו את המזון הטוב ביותר בבית הסוהר. בהמשך הגיש תביעה נגד המדינה על כך שהוא יושב בתנאים בלתי אנושיים לדוגמא: מגישים לו את הקפה קר וקונסולת המשחק שלו ישנה. אך עיקר תביעתו התמקדה בכך שלא נותנים למעריציו לבקרו ולא מייסדים מפלגה לאומנית. אנדרס ניצח במשפט. בית המשפט קבע שבהתאם לסעיף השלישי של זכויות האדם באמנה האירופאית, הטענות שלו צודקות. על כן, ישלמו לו בעבור הוצאות המשפט ארבעים אלף דולר. תוצאות המשפט לא נתפסות בשכל הישר.

תגובתי: העולם מנוהל היום על ידי כללים וחוקים שקשה להבינם. המקרה שתואר הוא אחד העיוותים של העולם המודרני. לפי חוקי התורה בכלל לא קיים המושג "בית סוהר", האדם חייב להיות חופשי ואם הוא מהווה סכנה לחברה צריך להרוג אותו, מוות זה התיקון שלו. לפי שמירה מדויקת על חוק הטבע, אדם שהורג במודע אדם אחר ויכול לחזור על המעשה, חייב במיתה.

שאלה: האם זה חוזר אלינו כבומרנג?

תשובתי: לא, האנושות לא לומדת מזה דבר. כיוון שהעניין הוא לא תיקון החוק, אלא להגיע למצב שבו נקבע את היחס שלנו כלפי כל ההתפתחות שלנו, היחס כלפי הטבע שלנו, העולם והחיים. כאשר נתייצב מול הצורך לעקור מן השורש את הטבע האנושי הרע אבל לא נדע איך, אז באופן טבעי תופיע בתודעה העובדה שקיימת חכמה שעוסקת בזה ומאפשרת לנו להתעלות מעל לטבע האדם. רק אז בני האדם יבינו, שחכמת הקבלה מדברת דווקא על כך ואילו היום לא שומעים אותה. יש אנשים רבים כמו אנדרס בריביק, לכן בתי הסוהר ימשיכו להתמלא בפושעים ואין מה לעשות בנדון. מדינה אשר מנהיגה את עמה לפי שיטת הממשל הדמוקרטית, צריכה לשלם מחיר עבורה. הנורבגים מראים לכל העולם עד כמה הטיפשות האנושית היא חסרת גבולות.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן, 21.4.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest