דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרגשת החיים הנצחיים

הרגשת החיים הנצחיים

שאלה  מה – Facebook: לאדם קשה מאוד לקבל שקיים עולם אחר, מלבד מה שאנחנו רואים לפנינו. מצד שני, החיים הנצחיים מושכים מאוד. איך אפשר לצאת לדרגה חדשה של הרגשה?

תשובתי: אם קיים אצלך רצון אמיתי לגילוי העולם העליון, כאן, עכשיו, בחיים האלה, אז עליך להתחיל ללמוד בצורה רצינית את חכמת הקבלה, ללא שום שאלות אחרות. כל מה שיתגלה לך, יתגלה.

הרגשת החיים הנצחיים, זו הבנה מאוד מורכבת. מי מרגיש? כיצד מרגיש? מה הוא מרגיש כחיים נצחיים? לא מובן, ואינו כפוף לשום הגדרה. זו הרגשה פנימית של האדם. ואת מה שהוא מרגיש כחיים נצחיים או לא, אף אחד אחר אינו יכול להרגיש, לכן אין מה לדבר על זה.

אם לאדם יש צורך דחוף וחזק לגלות את ההנהגה העליונה בחיים האלה, לדעת מי מנהל אותי, בשביל מה אני קיים, כיצד בנוי העולם וכדומה, אז עליו ללמוד את זה ברצינות.

שאלה: אם כן, מה הם החיים הנצחיים מנקודת מבטה של חכמת הקבלה?

תשובתי: הם נקראים חיים נצחיים, מפני שהם קיימים מעל לאגו שלנו, שכל הזמן טורף אותנו ומביא למוות פיזי. ואילו הכוונה היא לעלות לכזאת דרגה, שבה חיים או מוות פיזיים לא שולטים בך ואינך מתחשב בהם.

אתה עולה לדרגה של "אמונה למעלה מהדעת", כלומר לדרגת "בינה" שהיא למעלה מ"מלכות" ומרגיש חיים שזורמים בציר זמן אחר לחלוטין, זמן אחר, ציר אחר, התפתחות אחרת. ואז כל הפרמטרים הארציים של זמן, אושר, שלמות, נצחיות, אין סופיות, נעלמים, מפני שהם נמצאים במסגרות ובהגדרות של צירים הקיימים רק בעולם שלנו.

שאלה: האם אתה סבור שבתת מודע האדם רוצה זאת?

תשובתי: בתת מודע כל אדם רוצה זאת, מפני שכולנו נובעים מהנשמה היחידה של אדם. אבל האם זה בוער בתוכו, האם הרצון לחזור למקור שלו, לשורש שלו שלא במודע, בקע מתוכו, ועד כמה המשיכה הבלתי מודעת הזאת מחייבת אותו למימוש, זה שונה אצל כולם. בני אדם שאצלם הרצון בוער בחוזקה, באים ללמוד את חכמת הקבלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 29.5.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest