דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרגע הבא הוא הצעד שלך קדימה

הרגע הבא הוא הצעד שלך קדימה

שאלה: הנר דולק בקביעות כל עוד יש בו שמן ופתילה. איך האדם יכול להגיע לאותה הקביעות?

תשובתי: הבעירה אינה יכולה להיות "קבועה". בכל רגע מתגלה לך חלק חדש של ה"פתילה" וחלק חדש של ה"שמן", שנמצאים בקשר ובדבקות. לא ייתכן שהבעירה הפנימית תהיה קבועה. היא כל הזמן מתחדשת.

בעולם הגשמי אנחנו יכולים לבצע פעולה מסוימת, ומאחר שהיא מתבצעת על ידי כוח אגואיסטי אחד, היא תימשך. כמו שאני לוקח סוכרייה אחר סוכרייה ומקבל מהן מילוי.

בעולם הרוחני, בכל פעם שאני מקבל מילוי כלשהו ורוצה להמשיך, אני חייב להתגבר על הרצון לקבל שלי, כדי שלא אעבוד רק עם כוח אחד: כוח האגואיזם שלי. אם כך, אני כל הזמן צריך ששני הכוחות הללו ישלימו זה את זה, ולגרום לכך שכוח ההשפעה ישתמש בכוח הקבלה וכל פעם ישלוט עליו. לכן ברוחניות אף רגע לא יכול לעבור בפני עצמו, לא יכולות להיות כאלה פעולות שפשוט ינבעו זו מתוך זו.

בכל פעם אנחנו צריכים להחזיק מעמד במאבק של שני הכוחות האלה, להעמיד אותם בצורה נכונה זה מול זה, כדי שהאור המקיף ייתן כוח לכוח הטוב שבנו לשלוט על הכוח הרע, וכך להתקדם.

כך זה קורה בכל רגע, אחרת הרגע לא מתחלף! הרי המערכת הזאת בנויה על שיתוף פעולה בין שני כוחות: כוח הבורא וכוח הנברא. ככל שהנברא מביא את עצמו להתאמה גדולה יותר לבורא, כך עוברים יותר רגעים, וזה נקרא שעשית עוד צעד אחד קדימה.

ואם אתה נמצא בשליטתו של כוח אחד בלבד, הרגע לא יזוז. לכן אנחנו, במצבנו האגואיסטי, בכלל לא קיימים בעולם הרוחני. אנחנו לא ניתנים למדידה, כמו אפסים גמורים שדורכים במקום.

אפילו קביעות היא הליכה בלתי פוסקת, התחדשות קבועה של העבודה.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 25.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להדליק את הנר שלך
אמצעים להתקדמות רוחנית
הנר שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest