דף הבית / אקטואליה / הרב הראשי של בריטניה: "על כולם ללמוד את תורת האיסלאם"

הרב הראשי של בריטניה: "על כולם ללמוד את תורת האיסלאם"

הערה: הרב אפרים מירויס, הרב הראשי של בריטניה, העניק ראיון לעיתון "Jewish Chronicle", בו הוא אמר שבבתי ספר יהודיים צריך ללמוד איסלאם, מפני שזו הדת הכי לא מובנת מהדתות העולמיות. הוא הדגיש: "חשוב מאוד שהילדים שלנו יבינו טוב יותר את האיסלאם. זה היה עוזר לנו לחזק את הידידות עם המוסלמים הבריטיים".

תשובתי: טוב מאוד. האם זה רע? רק נשאלת השאלה: מה ואיך ללמוד, כי תחת המושג איסלאם אפשר ללמוד המון דברים. באיסלאם יש אלפי זרמים שונים, בהם מעורבים מיליארד בני אדם מאוכלוסיית כדור הארץ מכל צבעי העור. הם כולם מנסים לחסל זה את זה בעזרת סכינים, דם, נשק: אז מה זה באמת איסלאם? הם כולם יחד במשותף, שחטו את הסופים שהיו הנציגים של האיסלאם האמיתי הבסיסי, והיום למעשה הם לא קיימים.

פגשתי כמה סופים באנגליה, אמריקה וקצת בהולנד ובמדינות אחרות, איפה שהם חיים בשקט בגלות. אף אחד לא נוגע בהם שם, מפני שהם כבר זקנים שבזמנו הספיקו להינצל מהתופת של המוסלמים הקיצוניים. האיסלאם האמיתי כבר הושמד משורשו, למעשה הסופיזם זה המשך פנימי של חכמת הקבלה, המבוסס על ביצוע של הכלל "ואהבת לרעך כמוך". למרבה הצער, אף אחת משלוש הדתות העולמיות אינה מקיימת את החוק הזה. בעולם שלנו הכול מסתכם בפעולות פיזיות של הדרגה הגשמית, שמאחוריהן אין כוונה של אהבת הזולת. ולכן בכל הדתות אין שום יסודות של הומניות.

בנוגע לרב הראשי של בריטניה, אני בזמן האחרון לא מבין את היהודים, את הפוליטיקאים והאידיאולוגיות שלהם. לְמה כל זה מוביל? פתאום מאה רבנים באמריקה חותמים על מכתב לנשיא בבקשה לקבל את המוסלמים. אובמה בעצמו יודע מה עליו לעשות, הוא לא צריך את המכתבים שלהם. בעתיד הקרוב ביותר אנחנו נראה כיצד אותם הזרעים שנשתלים היום באדמה, יצמחו ויביא נזק בראש ובראשונה למוסלמים עצמם, מפני שכיבוש אלים של עמים אחרים עם סכין וחרב תמיד חוזר כבומרנג לאותם הכובשים. על זה נאמר בחכמת הקבלה, ובדיוק כפי שהכול כתוב, כך זה גם יתגשם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.12.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest