דף הבית / חינוך, ילדים / הראשון בספטמבר יום חג!

הראשון בספטמבר יום חג!

הראשון לספטמבר נחשב יום חג, הוא צריך להיות באמת כזה מפני שביום זה אנחנו שולחים את ילדינו לידיהם הבטוחות של מחנכים ומורים. ההבדל בין חינוך ולימוד הוא גדול. מחנך מפסל מילד קטן אדם, ואילו המורה מלמד ומעניק השכלה.

למרבה הצער, בבית הספר לא ניתן כלל חינוך. המורים מקנים לילדים ידע מוגבל מאוד הנחוץ לאדם, ידע שאותו אפשר לרכוש באופן עצמאי במהלך חצי שנה במקום במשך 10-12 שנות הלימוד.

הייתי הופך את השהייה בבית הספר מתהליך של לימוד לתהליך של חינוך בתחומים רבים ומנהיג כמקצועות חובה נושאים כמו שיתוף פעולה הדדי נכון בין בני אדם, לימוד ושימוש בחומרים באינטרנט, לימוד כל מקצוע דרך האינטרנט. על האדם להיות לא רק גמיש, אלא גם בעל כושר ויכולת למידה עצמית. עליו להבין היכן להשתמש בידע שלו. זה החלק השני של התהליך, ואילו החלק הראשון הוא חינוכי, בו מלמדים את הילד כיצד להיות מחובר בצורה נכונה עם אחרים למערכת אחת יחידה, בדומה לטבע, בכך הוא מבטיח לעצמו עתיד טוב.

שאלה: מה היית מייעץ ללמוד בנוגע לטבע: מדעים, ביולוגיה, גיאוגרפיה?

תשובתי: ללמוד קצת מכל אחד מהמקצועות האלה, לחזור על אותו חומר כל פעם ברמה אחרת. אבל כל זה כדי להראות שאנחנו קיימים במערכת אינטגרלית אחת יחידה, שמשפיעה ופועלת עלינו ומובילה אותנו להידמוּת אליה. זה העיקר.

על האדם להבין שגם ברמת החברה עליו ליצור מערכת אינטגרלית, נכונה, יחידה, שפועלת באופן הדדי, בדומה לטבע הכללי. רק במקרה כזה ניתן לצפות להצלחה בכל תחומי החיים. אחרת, כל מה שיעשה האדם יהיה אגואיסטי ובכך יגרום נזק לעצמו ולאחרים. לכן תחילה צריך לתת לאדם כיוון בסיסי נכון ולאחר מכן לתת לו את האפשרות ללמוד מה שירצה.

שאלה: היית נותן לילד קטן אפשרות לבחור בעצמו?

תשובתי: היום אפשר לעשות הכול דרך האינטרנט! היום הילדים הם אחרים לגמרי ביחס לילדים בעבר. הם גדלים מהר מאוד ומחכימים מוקדם. לכן, הייתי מלמד אותם דווקא את זה, מפני שבכל מקרה בית הספר אינו נותן לאדם את הדחיפה הנכונה, הרי לאחר מכן הוא בוחר עבודה בהתאם לשוק העבודה וכדומה. לכן, בראש ובראשונה צריך ללמד אותו קשר נכון בין בני אדם ולהעניק לו כלים ללימוד עצמי. עליו לעסוק בזה במשך כל זמן גדילתו. פרט לזה, בבית הספר חובה ללמד כמובן גם מקצועות עיוניים רגילים כמו: גיאוגרפיה, היסטוריה כללית, מתמטיקה, פיזיקה, הכול מתווסף יחד. אבל העיקר, ללמד תהליך של שיתוף פעולה הדדי עם הזולת ולימוד עצמי דרך האינטרנט. אז, הראשון לספטמבר באמת יהיה חג שבו אנחנו מכינים את ילדינו לעתיד בטוח וטוב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.8.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest