דף הבית / כלכלה / כסף / הק.ג.ב. יכול לנוח

הק.ג.ב. יכול לנוח

היום מי שיודע טוב יותר להרוויח כסף על חשבון האחרים מבלי לעבור על החוק, נחשב מומחה בכלכלה. אך אנחנו מדברים על כלכלה אחרת, וכולם צריכים להכיר אותה, מפני שהיא מאפשרת למלא את הנשמה ולא את הכיס.

אנחנו מספקים את הצרכים ההכרחיים של הגוף, כל אחד מקבל את הנחוץ לו, ואנחנו דואגים ללמד את הילדים ואת המבוגרים כיצד לא לחרוג ממסגרת התקציב המשפחתי. זאת הדאגה הראשונה שלנו – הדברים ההכרחיים: דיור, קצת עבודה, הרבה מאוד לימוד, מזון, ביגוד וכן הלאה. ואת כל מה שמעל ההכרחיות אנחנו צריכים לנקות מהשטח ולהעביר לשטח הרוחני.

זה לא אומר שבעל בית חרושת לתכשיטים יצטרך לסגור את העסק שלו. גם בדברים האלה יש צורך, אבל בצורה כזאת שלא תפעיל את האגואיזם שלנו. הכול צריך להיות מאוזן, אבל לא על ידי הק.ג.ב., אלא על ידי האדם עצמו, לאחר שהוא עולה לדרגת האדם.

אנחנו לא יכולים וגם לא מתכוונים לחלק הנחיות בצורה שרירותית: "מהיום והלאה כל אחד מקבל גביע אחד של קוטג'". אנחנו צריכים בעצמנו לעלות לכזאת דרגה, שבה נסתפק במזון איכותי ומאוזן. בכלכלה החדשה לא ניתן לעשות שום דבר ללא חינוך. אנחנו בעצם משאירים את ה"בהמה" שלנו בכלכלה החומרית, ובכל יתר הדברים הכלכלה מקבלת צורה רוחנית.

והכלכלה הגשמית ממשיכה להתקיים כמו קודם, על בסיס חישובים כספיים הדדיים, אם כי קיימת האפשרות שהמצב ישתנה בהמשך. והכלכלה הרוחנית חייבת מייד למלא לאדם את כל החסר. הנטייה לתחרויות, לקנאה ולשנאה, הדחפים הפנימיים – את כל החללים האלה חייבים למלא. אי אפשר להשאיר את האדם באמצע הדרך ללא מילוי.

וגם ללא הלימוד לא נוכל להסתדר. אם ההמונים ייכנסו לתוך התהליך הזה ויקבלו את ההסברים האלה – אז לכל אחד תהיה סביבה שמעלה אותו, ממלאת אותו ומחייבת אותו. ככל שהשנאה, הקנאה, הריחוק ורדיפת הכבוד יגדלו בתוך האדם – כך הוא ירגיש ביתר בירור שדווקא הסביבה הנכונה מסוגלת למלא את הרצונות האלה בערבות, ואחרת הוא לא היה יכול למלא אותם. הוא לא יקטין אלא יגדיל את הדחפים שלו, ויצליח למלא אותם.

אנחנו לא יכולים להרגיע את הטבע שלנו. אז שיגדל, אבל שיגדל בצורה נכונה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "השלום בעולם", 11.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכלכלה המאוזנת
לשרטט את דיוקנה של המערכת החדשה 
כלכלת הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest