דף הבית / אקטואליה / הקשר הפוליטי בין הר הבית והאיסלאם

הקשר הפוליטי בין הר הבית והאיסלאם

מתוך ידיעה: "האינטלקטואל והסופר המצרי, יוסף זידאן, טוען שאין שום קשר בין ירושלים והאיסלאם העתיק. כשנוסד האיסלאם במאה השביעית, ירושלים הייתה עיר קדושה ליהודים, וכיפת הסלע נבנתה רק 74 שנה לאחר מותו של מוחמד, כדי להסיט את תשומת הלב מהתפקיד המרכזי של מכה באיסלאם.

בזמנו של מוחמד, ירושלים לא הייתה ידועה כאל-קודס (העיר הקדושה), והשם אל-אקצה  – "המרוחק", לא התייחס למסגד הרחוק שבהר הבית, אלא למסגד ש"יותר רחוק" משני המסגדים שנמצאים במכהבכלל, קיימת סברה שעומאר בנה את כיפת הסלע בתור בית תפילה, עבור היהודים ולא עבור המוסלמים. המוסלמים קשרו את עצמם מבחינה היסטורית עם ירושלים, רק כשהופיעה לשם כך תועלת פוליטית, החל ממוחמד עצמו, שדרש שהתפילות של חסידיו יהיו מכוונות לכיוון מכהמוחמד לא רק שאף פעם לא הזכיר את העיר ירושלים בקוראן, אלא גם מאוחר יותר, כשהמוסלמים כבשו את הארץ הקדושה, הוא התעלם לחלוטין מירושלים והקים את בירתו ברמלההיום הרבה פעמים מתעלמים מכך, עד שלא מזמן, אפילו בשנת 1964, באמנה המקורית של אש"ף, ירושלים אפילו לא הוזכרה".

אני חושב שהכול מקושר באופן דתי או פוליטי לאגו ומה שמועיל לו, זוהי האמת. לאף אחד אין צורך בהוכחות. העיקר זה לא העובדות, אלא הכוח: גשמי, זו דרך של ייסורים, או רוחני ועליון, זו דרך של אור, בה יבחרו לומדי חכמת הקבלה כדי לקדם את העולם ולפתח אותו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest