דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הקשר האינפורמטיבי של כל מערכת הטבע

הקשר האינפורמטיבי של כל מערכת הטבע

ידיעה (על בסיס מחקרם של קבוצת ביולוגים מאוניברסיטת נאנג'ינג בסין, תחת ניהולו של ז'אנג צ'ניו. המחקר פורסם בכתב העת Cell Research):

"התגלתה תחלופה של קודים גנטיים בין צמחים לבעלי חיים. יחד עם המזון, אנחנו צורכים לא רק רכיבים תזונתיים, אלא גם מידע.

כל בני האדם, הצמחים ובעלי החיים, הם חלקים מרקמה מולקולרית אחת, שבה מתקיימת תחלופה אופקית של גנים – העברה של מידע גנטי, אבל לא לצאצאים שלי. גנים של צמח יכולים לקודד מחדש גנים של בעלי חיים, לרבות גנים של בן אדם.

הגילוי של מיקרו-RNAs ששייכים לצמחים ברקמות של בני אדם הפתיע את הביולוגים. הרי הגנים הצמחיים הזרים שהתקבלו עם המזון היו חייבים להישבר בתהליך העיכול, בתהליך הפירוק המולקולרי והמטבוליזם ברקמות הפנימיות ובנוזלים שלנו, שבהם שולט הד.נ.א האנושי?

אך התברר שהגנים ה"צמחיים" יכולים לתכנת מחדש את האפיונים של הגנים האנושיים, להחליף בין התפקידים שלהם, וכן לשלוט בפיזיולוגיה של מי שאכל אותם.

המשוואה "אתה זה מה שאתה אוכל" מקבלת משמעות לא רק בחילוף החומרים, אלא גם בחילוף הקודים הגנטיים. מתברר שהמזון הוא שרשרת של העברת מידע בין כל חלקי הטבע".

התייחסותי: אין שום דבר תמוה בגילויים מהסוג הזה. הרי אנחנו מלכתחילה מתייחסים לטבע כגוש אחד שלם, שרק בתפיסה שלנו מתחלק לחלקים ורמות. הרי אין בטבע פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, מינרלוגיה וכדומה, אלא ישנו טבע אחד, ורק המוגבלות של היכולות שלנו לחקור את כל הטבע, כמו שהוא, כמכלול אחד שלם, מאלצת אותנו לחלק אותו לחלקים, לפי אפשרות הניתוח שלנו. אבל בהדרגה אנחנו מגיעים להכרה של התמונה השלמה של הטבע – והנה אחת מהתוצאות: הכול קשור ברמת העברת המידע הגנטי בין דרגותיו של הטבע (כפי שאנחנו חילקנו אותו).

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו והמערכת האקולוגית
הקשר הגלובלי בעולם הצומח
כל היקום מחובר הדדית בצורה אינטגרלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest