דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקשר בין צונאמי לאנטישמיות

הקשר בין צונאמי לאנטישמיות

שאלה: מדוע אומות העולם לא יכלו בעצמם לקבל את התורה, אלא הם צריכים לקבל אותה דרך עם ישראל?

תשובתי: זה תפקידו של עם ישראל, להעביר את התורה לאומות העולם. תחילה אומות העולם מקבלים את הדתות דרך עם ישראל. כל הדתות העיקריות: יהדות, נצרות ואסלאם, הם ה"תורה" של תקופת הגלות.

הכלים דקבלה לא יכולים להיות בקשר עם האור. צריך להיות מעבר כלשהו באמצע, מתאם. הרצון לקבל והאור הפוכים זה לזה, לכן, נחוץ מתאם שיחבר את הרצונות לקבל לכלים להשפיע (גלגלתא ועיניים) וגו"ע יעלו את החסרונות הללו לבורא.

הדתות העיקריות בעולם עשו הכנה גדולה מאוד לקראת התיקון. הן ה"תורה" של תקופת הגלות וחייבות להתקיים עד שיתחלפו לתורת האמת, כלומר לחכמת הקבלה. לכולם יהיה רק קשר אחד עם הבורא. הקשר בין הרצון לקבל עם האור לא יכול להתקיים בדרכים שונות.

אחרי חורבן בית המקדש, עם ישראל יצא לגלות ונמצא בין שאר אומות העולם. אחרי זה הוא כבר לא יכול שלא להיות המתאם טוב או לא טוב עבורם. לכן, אומות העולם מתייחסים בצורה מיוחדת לעם ישראל ובלתי אפשרי לשנות את זה. תמיד נשאר יחס מיוחד כלפי ישראל, שלילי או חיובי, ישראל תמיד יהיו המתאם למעבר של האור. לכן, הם יהיו תמיד במרכז העניינים ונמצאים "על הכוונת" של אומות העולם.

שאלה: מה צריך לעשות כדי להיות המתאם המתוקן?

תשובתי: אנחנו צריכים פשוט למלא את תפקיד המתאם. עליי להתכלל מהחסרונות של אומות העולם, לעבד אותם בתוכי ולהעלות אותם בצורה נכונה לאור העליון. אני חייב לחבר את כל העמים לאור העליון. הם אומרים לי שאני לא עובד נכון ולכן אני אשם מפני שרע להם. לכן הם שונאים אותי, כי במקום לקבל ממני השפעה טובה ויפה הם מקבלים השפעה רעה ולכן יש להם חיים רעים והם סובלים. אומות העולם מאשימים יותר ויותר בכל בעיותיהם את ישראל. זה קורה בתת ההכרה, כי הם מרגישים שישראל אשמים.

בכל העולם רואים את התופעה הרוחנית הזאת שאין לה שום סיבות גשמיות. אפילו אצל עמים שעם ישראל מעולם לא היה בקשר איתם קיימת אנטישמיות: דרום קוריאה או אוקיאניה (פולינזיה, ניו זילנד). אנשים בעלי נשמות מרגישים שהם תלויים בישראל.

תארו לעצמכם עד כמה קשה ולא נעים להרגיש תלויים במישהו. אתה כל הזמן חושב עליו כי הוא מחזיק אותך וכאילו שולט עליך. הוא קובע את גורלך, את כל מה שקורה לך ולילדיך. יש לו חלק בחייך כמו בן משפחה שלך. הוא כל הזמן מחזיק אותך, זאת הרגשה פסיכולוגית מאוד קשה שחונקת אותך מבפנים. וכך זה נמשך כבר אלפי שנים.

בדיוק את המצב הזה אנחנו משתדלים להסביר על ידי ההפצה גם לעם ישראל וגם לאומות העולם. קודם כל צריכים להראות לכולם שזאת הבעיה המשותפת שלנו. אנחנו זקוקים אחד לשני. אני לבד לא יכול לבצע את המשימה שלי. נחוצה כאן עבודה הדדית ומאבק כללי נגד האגו הגלובלי הכללי שלנו.

קודם כל חייבים להסביר לכולם מהי הסיבה לכל הבעיות, למשבר הפוליטי באוקראינה, למשבר הכלכלי בכל העולם, למשבר בחינוך, לשינויים באקלים, וכן הלאה. לכאורה נראה, מה הקשר בין ישראל לבין איזה טייפון או צונאמי?

אבל, מייד אחרי שיפן נפגעה מצונאמי, רמת האנטישמיות שם עלתה פלאים. נראה לנו שאין ביניהם שום קשר. האם ישראל אשמה בכך שהאוקיינוס השקט הפסיק פתאום להיות שקט? אבל היפנים מרגישים בתוכם שישראל אשמה. את הידיעה הזאת הם מקבלים דרך הרגש ולא דרך השכל. האדם לא מבין מדוע, אבל הרגשה כזאת עולה אצלו מבפנים וחונקת אותו. הוא לא יודע מדוע, והוא אפילו לא חייב לדעת, כי אהבה ושנאה לא צריכות שום הצדקה.

מתוך השיעור על פי המאמר "הערבות", 17.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נבחרו לשרת את הבורא ואת הנבראים
חשבון מיוחד עם עָם ישראל
עם ישראל: להחיות את הקשר ההדדי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest