דף הבית / המשבר ופתרונו / הקצבאות הסוציאליות הרסו את הכלכלה

הקצבאות הסוציאליות הרסו את הכלכלה

דעה: (ראש בנק הפדרלי לשעבר של ארה"ב, אלן גרינספן): הסיבה למשבר היא איננה הבועה בשוק הנדל"ן, אלא הקצבאות החברתיות אשר הפופוליסטים הפונים לציבור הרחב והרפובליקאים זרקו למצביעים עבור המנדטים שלהם במאבק הפוליטי.

הסתבר, שככל שהתשלומים הסוציאליים גבוהים יותר, כך החסכונות נמוכים יותר: האמריקאים הפשוטים הרגישו את דאגת הממשלה והתחילו להסתמך יותר מדי על העתיד הבהיר והפסיקו לחסוך כסף ליום השחור.

דעה (ד. בלק, מממן ידוע): חייבים לאמץ את הרעיון הקיצוני ביותר של "המדינה המטפלת" לפי דוגמתה של שוויץ והרעיון שלה, שלפיו "הכנסה מינימלית מובטחת" (לא רמת קיום מינימלית, אלא דווקא ההכנסה המינימלית שמובטחת ומשולמת לכל אזרחי המדינה) מבטיחה להם מחיה צנועה, אך הוגנת וסבירה.

לא קשה לנבא את עתידו של רעיון כזה בארה"ב – התוצאות של דוגמה מסוג זה הם דמי אבטלה אשר עולים על רמת השכר הממוצע והופכים אלפי אזרחים בריאים שמסוגלים לעבוד, לאנשים שתלויים בחברה באופן קבוע!

התייחסותי: ומה תעשה אם אין עבודה?! המדינה מסוגלת להאכיל ולהלביש את האנשים. אמנם בשביל זה היא צריכים לבנות מחדש את המערכת החברתית. אחרת תהיינה מחאות חברתיות, מהומות, מלחמת אזרחים. שום מומחה אינו פותר את הבעיה. צריכים להילחם עם האנשים המיותרים או על ידי "קיצוץ" שלהם או על ידי חינוך מחדש.

חכמת הקבלה חזתה את המצב הזה עוד הרבה לפני, והמליצה להחדיר את החינוך וההשכלה האינטגרליים. זה יעורר ארגון מחדש בכל המערכות הכלכליות והחברתיות. אין פתרון אחר. השאלה היא רק על ידי אילו ייסורים אנו נכיר בכך.

ידיעות קודמות בנושא:
הדור החדש אינו בוחר בכלום
ארה"ב עובדת במשרה חלקית
"דרושים 'זעזועים טקטוניים' במחשבה"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest