דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה

הקו השלישי מגיע מלמעלה, ומעלה למעלה

מתוך מאמר של רב"ש, "מהו לא תוסיף ולא תגרע, בעבודה": "האדם שרוצה ללכת בדרך האמת, עליו להקציב זמן מסוים על דרך ימין, ואח"כ הוא צריך ללכת בקו שמאל. ועל זה בא הציווי, שאסור להוסיף על איזו דרך יותר מהשניה, ולא תגרעו מהקוים. זאת אומרת, שאל יאמר אדם, אני רוצה היום ללכת בקו ימין, או להיפך, שאומר, אני רוצה היום ללכת בקו שמאל. דרך ימין נקראת בחינת שלמות, שאז האדם יכול לתת תודה רבה לבורא. ואח"כ הוא צריך לעבור לקו שמאל, שבדרך שמאל הוא הזמן לראות את מצבו האמיתי, כפי שנראה לו בתוך הדעת. ואז יש לו מקום לתפלה, כי תפלה שייכת דוקא למקום חסרון. וכל שהחסרון גדול יותר, אז התפלה יותר מעומק הלב. וזהו כמו שכתוב "ממעמקים קראתיך ה' ". לכן השני קוים צריכים להיות שקולים זה כנגד זה, "עד שבא הכתוב השלישי ויכריע ביניהם". שאז, אחרי העבודה בב' קוים, אז הוא זוכה לדבקות ה'."

הקו השלישי, האמצעי, נבנה על שני הקווים הראשונים. בקו הראשון, "קו ימין", אני מודה לבורא, מעצים את גדלותו, עד כמה שמסוגל: עד כמה שהתפעלתי מהסביבה, מהחברים, מהלימוד ויכול לתאר לעצמי את הבורא כגדול, ככל יכול, כטוב ומטיב, כרחמן. "קו ימין", זו שלמות אין סופית.

ואחר כך, ב"קו שמאל" אני רואה את מצבי האמיתי, כלומר, עד כמה אני

אמת לא נמצא בכל זה: לא מרגיש את הבורא כגדול, כמשפיע, כטוב וכשלם.

ואז מגיע הקו השלישי, מתוך זה שאני רוצה שתהיה לי האפשרות לראות באמת בתוך הדעת שלי את הבורא כגדול ושלם ולהודות לו באמת, ולא רק ב"אמונה למעלה מהדעת". במקרה כזה מגיע הקו השלישי ומכריע בין שני הקווים הראשונים, וכך מקדם את האדם ב"קו האמצעי".

בתשובה לכזה רצון הבורא נותן כוח להתקדמות ואז האדם משיג אותו. אבל הוא משיג ב"אמונה למעלה מהדעת", בהודיה. לאחר מכן הוא כבר יכול להמשיך הלאה, בכך שכל הזמן מתקדם בג' קווים: ימין, שמאל ואמצע.

ב"קו האמצעי" הוא מבקש, ש"קו שמאל" שלו יהיה כמו "קו ימין". הוא מרגיש את גדלות הבורא ואת שפלות עצמו ומשני אלה, מהקווים ימין ושמאל, נולדת הרגשת החיסרון שלו, התפילה, שעליה הוא מקבל עניית תפילה, מילוי, גילוי של גדלות הבורא.

על ידי זה הקווים ימין ושמאל שלו מתחברים ונולד הקו השלישי, "הקו האמצעי". כך האדם עושה צעד קדימה: באותה המידה שבה הוא יכול להעלות עוד יותר למעלה את גדלות הבורא, ואחר כך לעבור ל"קו שמאל" ולראות איך זה נראה בתוך הדעת שלו, אז נולדת בו תפילה והוא דורש עזרה מלמעלה, את הקו השלישי.

שני הקווים הראשונים תלויים באדם, והקו השלישי מגיע מלמעלה.

מתוך ההכנה לשיעור, 17.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תמיד תתחיל מימין
הקו אמצעי הוא הנשמה
הימנון לאור העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest