דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקדמה לספר הזוהר – העולמות העליונים (המשך)

הקדמה לספר הזוהר – העולמות העליונים (המשך)

laitman_2010-03-10_5461-70.jpg

חברים יקרים! אני מתחיל לפרסם קטעים מספר חדש שייצא לאור בקרוב.

העולמות העליונים (המשך)

כל העולמות האלו לא נמצאים במקום פיזי, אלא הם כמו תכונות שאין להן מקום, נפח, משקל ומידה.

אדם שנמצא ברצון האגואיסטי שאיתו הוא נולד, נמצא בתכונותיו בעולם הזה. אם מתגלה אצלו נקודה שבלב והאדם מתחיל להרגיש שהוא רוצה עלייה רוחנית, שואף להגיע לממד גבוה יותר, זה נקרא שהוא נמצא בתכונותיו בעולמות בי"ע.

בעבודה על עצמו בתוך קבוצה שלומדת את חכמת הקבלה, הוא מתחיל לעורר מלמעלה דרך כל העולמות אור המחזיר למוטב, אור מדרגת אין-סוף. האור הזה יוצר בו צורך להגיע עם הקבוצה שלו למלכות של האצילות. כשהוא נכלל במלכות דְאצילות, הוא מעורר בזה את הרצון שלו להגיע לבורא, להרגיש אותו, להשפיע לו בחזרה, כמו שהבורא משפיע לו.

הרצון הכללי הזה של הנשמות, עולה מהמלכות, מ"כנסת ישראל", לזעיר אנפין דאצילות. זעיר אנפין מעלה את הרצון הזה לאבא ואימא דאצילות, ומשם הוא עולה הלאה והלאה עד אין סוף. ואז מאין סוף שופע אור דרך כל המערכת עד אבא ואימא, ומאבא ואימא לזעיר-אנפין, ומזעיר-אנפין למלכות – והנשמות שנמצאות במלכות מקבלות את המילוי.

במידה שהנשמות מקבלות את המילוי, הן גדלות ונכנסות לייחוד עם זעיר אנפין שמשפיע להן, וזה נקרא ייחוד השכינה עם הקב"ה, או ייחוד הנשמות עם הבורא.

צריך לעשות הרבה פעולות כאלה, עד שכל הרצונות שנמצאים בתוך הנשמות יממשו את עצמם, ויגרמו לדבקות בבורא. כשכל הרצונות יתוקנו ויהיו מכוונים להשפיע לבורא כמו שהבורא משפיע להם, יהיה גמר התיקון.

מאמרים קודמים בנושא זה:
מדריך לספר הזוהר. מערכת העולמות העליונים (המשך)
הקדמה לספר הזוהר – העולמות העליונים (המשך)
מדריך לספר הזוהר – העולמות העליונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest