הצעקות לא יעזרו

הבעיה שלנו היא שאנחנו צועקים מתוך אותו הכאב שנגרם לנו על ידי האגואיזם שלנו. אך הבורא מלכתחילה אטום כלפי צעקות מהסוג הזה ואינו מתרשם מהן כלל. אפשר לצעוק כמה שרוצים. כבר היינו עדים לייסורים נוראים בהיסטוריה שלנו, אבל הכוח העליון כביכול לא שם לב אליהם.

כי תכלית הבריאה, כוונת הבריאה, כל המערכת של הבריאה בנויה אך ורק כדי להביא את הרצון האגואיסטי לתיקון, לכוונה על מנת להשפיע. ואם אנחנו לא צועקים על מנת לרכוש את תכונת ההשפעה, אלא להיפך, דורשים להיטיב יותר לאגואיזם שלנו – אנחנו מקבלים את התוצאה ההפוכה, ורק מחמירים את המצב שלנו. אנחנו מזמינים השפעה שלילית חזקה הרבה יותר, שמתוכה נלמד כיצד לצעוק בצורה נכונה.

זאת הבעיה של האנושות כולה, שאינה מבינה את ההשגחה העליונה. כל הכבדות שאנחנו מרגישים, כל הקשיים וחוסר ההסכמה שלנו עם הבורא נובעים מכך שאיננו מבינים את התוכנית שלו, ומצפים שהוא ישתנה ויעשה משהו עבורנו. אבל הוא לא יעשה שום דבר! קיימת התוכנית לתיקון השבירה, ואני צריך להשתמש בה. זה הכול.

ואם אינני עושה זאת, אני יכול לצעוק, כפי שכולם כבר צועקים אלפי שנים, ולמי זה עזר? על ידי הצעקות, הבקשות, הניסיונות למלא את האגו שלנו, אנחנו רק מגדילים עוד יותר את הרצון לקבל שלנו ומקבלים מכות עוד יותר חזקות. עד שאנחנו מגיעים לייאוש השלם, שאליו אנחנו מתחילים להיכנס עכשיו, כדי שנבין סוף כל סוף שהישועה תגיע רק מהתיקון שלנו, ולא מהבקשות האגואיסטיות. אין ממי לבקש!

ניתן לפנות בבקשה רק למערכת המתוקנת, שנמצאת דרגה אחת מעליי ומצטיירת לי כחושך גמור. כי זאת הרי מערכת של השפעה. אם אני רוצה להיות תואם אליה ולהיות כמוה – את זה אני יכול לבקש. ואת זה אני אקבל, אם אני באמת מבקש דווקא את זה!

הבקשה שלי תתממש, אם אבקש להשפיע כדי להיות משפיע, ולא כדי להרגיש טוב יותר.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 22.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הגל הנושא
להתפלל על כוח ההשפעה הפנימי
כיצד אגואיסט יכול להתפלל על השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest