דף הבית / הצמיחה הבלתי נלאית של האגו

הצמיחה הבלתי נלאית של האגו

האגו נברא בתוכנו בכוונה, כדי שנפתח אותו ונרכוש יכולת בחירה חופשית ונתחיל להשתמש בו נגד רצונו, אז נשיג את הבורא. מאחר והתכונה של האגו זו גדילה בלתי מוגבלת, עולה מכך שזו תכונה מדהימה שלא קיימת יותר בטבע.

נניח שרציתי משהו, טעמתי אותו ועכשיו אני רוצה פי שתיים יותר. צרכתי פי שתיים יותר ועכשיו רוצה פי ארבע וכן הלאה. אני כל הזמן צריך להכפיל את התענוג שלי, אחרת אני לא אחשיב זאת כהנאה. כלומר, בתוך האגו נמצא הכוח של הבורא שכל הזמן גדל. זה לא קיים בדרגות הטבע האחרות ואילו באגואיזם זה ישנו. באדם, שהוא הבחינה הרביעית בהתפתחות, לאחר בחינות דומם, צומח וחי בטבע, נמצא ניצוץ של הבורא שמרוכז דווקא בתוך האגו שכל הזמן מתפתח במכפלות.

שאלה: אם האדם נהנה כתוצאה מכך שרע לאחרים,  זה אומר שזה אגו אמיתי?

תשובתי: כן, כאשר המילוי מתרחש על חשבון אחרים אני מרגיש תענוג עצום. עם זאת, האגו שלי יוצא מהמסגרות הפנימיות שלו. למשל, אריה שטרף איזו חיה הוא מרוצה, אין לו צורך יותר בשום דבר ואילו אם אדם "טרף" אחד הוא מחפש לטרוף עוד. כלומר, מופיעים בנו רצונות גדולים מאוד שכל הזמן דורשים התחדשות והתמלאות ולעולם לא יודעים שובע. להיפך, ככל שאתה משביע אותם, כך אתה מרגיש רעב גדול יותר. השבעת את האגו הכפול, אתה רעב פי ארבע וכן הלאה, ועם "בור ללא תחתית" כזה אי אפשר לעשות כלום.

שאלה: זה נוגע לכל בני האדם?

תשובתי: מדובר על כל בני האדם המפותחים. אדם לא מפותח, הוא כמו בהמה, כמו תינוק: נתת לו משהו והוא מרוצה, ואילו אדם מפותח רוצה את כל העולם וגם זה לא מספיק לו. הרצון לקבל הכול על חשבון אחרים זה סוג מיוחד של אגו. אנחנו רואים איזו תחרות קיימת בין אנשים עשירים או מפורסמים, למשל אומנים מרגישים קנאה בוערת ביניהם.

שאלה: אבל הבורא ברא את כל זה, כיצד זה אמור לקרב אותנו אליו, להגיע לתכונות שלו?

תשובתי: זה קורה בדרך מרה מאוד, כאשר האדם מתחיל להבין שלא ישיג תענוג, שובע, "עד שהמוות יפריד בינינו" ביני לבין שק הזהב שלי.

שאלה: לפי דעתך, אדם אדיב, טוב, עדין, כנה, הוא אדם לא מפותח?

תשובתי: כן, הוא עדיין לא מפותח מספיק מבחינה אגואיסטית. אבל בימינו אפשר לעשות זאת מהר מאוד. כאשר האדם מתחיל להבין שאין כל טעם לרדוף אחרי מילויים חדשים, מפני שבכל מקרה הם אינם מספקים אותו, אז הוא מתחיל לחפש להם תחליף בדרגה עליונה ומגיע לחכמת הקבלה.

מתוך שיעור וירטואלי, 26.02.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest