דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / הפתרון לתעלומת החיים והמוות

הפתרון לתעלומת החיים והמוות

 "ואהבת לרעך כמוך, כלל גדול בתורה". הבעיה היא רק שאנחנו חושבים על המילים הללו : "אהבה", "איחוד", "חברים", בצורה ילדותית, כמו לילדים בגן ילדים, כאילו קוראים לנו לא לריב ולהיות ילדים טובים.

אנשים חושבים שמדובר על חיים רגילים, שאפשר להסדיר אותם ללא חכמת הקבלה. אבל זה לגמרי לא נכון. חכמת הקבלה אינה מדברת כלל וכלל על זה, אלא על גילוי של העולם העליון, כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך".

איזה קשר יכול להיות בין גילוי העולם, סודות היקום והטבע, חיים נצחיים שהם למעלה מהמוות, לבין זה שנתחבר, נתאחד ונהפוך להיות חברים טובים, כמו ילדים ממושמעים שמתחילים לאהוב זה את זה?

האחדות נראית לנו כל כך פשוטה וטריוויאלית, השאלה היא האם היא יכולה לשמש אותנו לגילוי העולמות העליונים, התגלות של כוחות עצומים שהיו נסתרים קודם לכן, חדירה לתוך הכוחות הנסתרים של הטבע וגילוי אפשרויות עצומות שיש לאדם?

אבל העניין הוא שבאופן כזה אנחנו מגלים את המערכת האינטגרלית, שקושרת יחד את כל הטבע הדומם, צומח וחי ואת האנושות.

שאלה: אם אני אתייחס בצורה טובה ובעין יפה לאנשים, אז אני אגלה את סודות הטבע?

תשובתי: כן, אך לא מיד, ולא במובן צר האופק של המושג טוב. תנסה להיות טוב בכל מצב שלא יקרה, וודאי שזה לא יצליח לך. ואז אתה תראה שאתה זקוק לאנשים אחרים לידך, שגם כן משתוקקים לכזאת אחדות ולא יכולים לעשות זאת ביחידות.

אנחנו מתחילים להתחבר בינינו, כשאנחנו משתדלים לעזור זה לזה, כמו שנאמר: "איש את רעהו יעזורו". בסופו של דבר נשיג קשר שנקרא ערבות הדדית, כשכל אחד מחזיק את השני, מבלי לתת לו ליפול. וכל הזמן משתדלים לשמור על יחסים טובים בינינו. כך אנחנו בונים רשת שמורכבת מ-15-10 אנשים שתומכים זה בזה ועוזרים לשמור על יחסים הכי טובים, אידיאליים. בתוך הרשת הזאת אנחנו מגלים את הכוח השני, הנסתר, העליון של הטבע, כוח של השפעה, אהבה, איחוד. הכוח הזה שעוזר לכל אחד לצאת מתוך האגו שלו ולחיות בתוך אחרים.

הטבע הזה אינו קיים עכשיו עבורנו. כשתופיע אצלנו נטייה, מגמה כזאת, אז נגלה שבטבע קיים כוח ניסתר שנקרא בורא. בזכות הקשר הטוב בינינו, אנחנו רוכשים נצחיות ושלמות, חיים למעלה מהמוות. בכך מסתכמת כל התורה של חכמת הקבלה.

שאלה: מה זה אומר, חיים נצחיים?

תשובתי: זה אומר להתעלות מעל הזמן. אנחנו משיגים הרגשה פנימית של קשר בין כל חלקי הבריאה, שמרגישים בתוכו חיים בלתי פוסקים. כי החיים שלנו נפסקים רק מפני שאנחנו אגואיסטים. אנחנו מקבלים ומקבלים, עד שאיננו מסוגלים יותר לקבל ולכן אנחנו מתים. זה כל הסוד של החיים והמוות הביולוגיים. אבל אם נתעלה מעל הקבלה העצמית, נפסיק לחיות בתוך הגוף שלנו, אלא נצא מתוכו ונתחיל לחיות חיים חוץ-גופיים בקיום נצחי.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 8.3.2015.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest