דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הפרעות בדרך לגאולה

הפרעות בדרך לגאולה

thumbs_prislushivayus_100_wp.jpg

שאלתו של ולרי: משה הירש, אשר כיהן כשר לענייני יהודים בממשלתו של ייאסר עראפת, השתתף היום (ה') בהפגנת המחאה של קהילת "נטורי קרתא" בירושלים, נגד הממלכתיות של יום השואה. ל-ynet הסביר, כי המחאה קמה על מנת להמחיש "שהציונות היא בעצם השואה האמיתית של העם היהודי". מה תגובתך?

תשובה: כיוון שהקמת המדינה ואיחוד העם מהווים שלב בדרך לגאולה הרוחנית של העם, בדרך לעלייה משנאת חינם לאהבת אחים, כל פעולה כמו פעולתו של משה הירש מנוגדת לדת. פעולות כאלה מקורן בנפילה מרוחניות , ורק במצב כזה הן רוצות להשאיר אותנו, ורק במצב כזה הן רוצות לראות את העם.

מכאן מובנת גם סיבת השנאה למטרה שב"ואהבת לרעך כמוך" ולשיטת ההשגה של הכלל הגדול בתורה, לחכמת הקבלה. מאותה סיבה נובעת גם השנאה לשימוש בשפה העברית כשפת הדיבור, ולרצון להחזיק את העבר, את שנות הגלות.

כך היה גם בעת יציאת מצריים: פרעה שלח אחר היוצאים את ה"ערב רב", את "עבדי פרעה יראי ה'", את כל מי שמשתמש בתורה בשביל האגו. אנשים אלו טוענים גם היום שהם הבסיס של העם, שומריו, בדומה לשמם " נטורי קרתא" ("שומרי העיר", בארמית).

לעומת זאת,על סכין חלות השבת של בעל הסולם, היו חרוטות המילים "מדינת ישראל". הקמתה נתפסה אצלו כסמל לתיקון המתקרב של כל העולם. מכאן, מובן עד כמה נטורי קרתא ודומיהם מנוגדים לרוח הקבלה…

2 comments

  1.  Smile מרגש לקרוא על סכין חלות השבת (: – עם ישראל חי Wink

  2. זהר בראשית/הסולם/זה ספר תולדות אדם/אות שסא שסב

    שסא) זה ספר וכו' : כתוב זה ספר תולדות, אדם, היינו ספר ממש. וכבר בארנוהו, כאשר אדם היה בגן עדן הוריד לו הקב"ה ספר על ידי רזיאל המלאך, ממונה על סודות עליונים קדושים. וחקיקות עליונות היו חקוקות בהספר. היינו סוד החקיקות מעלית המלכות לבינה, וחכמה קדושה וע"ב מיני חכמה היו מתבארים ממנו כלומר, חכמה קדושה המתבארת בעת גדלות, ה"ס ע"ב מיני חכמה הרומזים רק על בינה שחזרה להיות חכמה ולא חכמה ממש. והיא מושפעת לשש מאות ושבעים חקיקות של סודות העליונים. דהיינו לז"א ונוקביה, ז"א, שה"ס חג"ת נהי"מ, מקבל שש מאות מחג"ת נה"י דבינה שספירותיה בסוד מאות. והנוקבא מקבלת לז"ס חג"ת נהי"מ שלה, רק שבעים, דהיינו שכל ספירה היא רק בת עשר, להיותה מקבלת מז"א שספירותיו בסוד עשיריות בלבד.

    שסב) באמצעיתא דספרא גליפא וכו' : באמצעית הספר יש חקיקה מחכמה, ה"ס נקודה אמצעית שהחקיקה שלה אינה מתמלאת קודם גמר התיקון. המוכנת לדעת על ידה בגמר התקון, אלף וחמש מאות מפתחות שלא נמסרו בשתא אלפי שני, לעליונים הקדושים, כי לא נגלו עתה בפרצופין העליונים שהם זו"ן, רק ו"ק דג"ר, שה"ס אלף ת"ק מפתחות, כי ג"ר דחכמה כל ספירה בת אלף, והן ג' אלפים, וחצי המדרגה שהיא ו"ק, היא אלף וחמש מאה. ואלף ות"ק החסרים, יתגלו בגמר התקון על הזווג דנקודה אמצעית שנגנזה בעתיק. וז"ש למנדע אלף וחמש מאה וכו' דהיינו בגמר התקון. אבל עתה, לא אתמסרו לעלאי קדישי. ולעיל בראשית א' דף רס"ג ד"ה בקולפי, נתבאר זה בארוכה, ושם מכנה אותם אלף ת"ק אמות וכאן אלף ת"ק מפתחות והיינו הך.

    וכלהו אסתימו וכו' וכל הסודות היו סתומים בהספר מטרם שהגיע לאדם הראשון, כיון שהגיע לאדם הראשון, היו מתקבצים אליו מלאכים עליונים, לדעת ולשמוע אותם, והיו אומרים, א] רומה על השמים אלקים על כל הארץ כבודך.

    א] (תהלים נז)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest