דף הבית / המשבר ופתרונו / הפריחה של האנטי-קפיטליזם

הפריחה של האנטי-קפיטליזם

ידיעה: הדינמיות שמאפיינת את השווקים התחרותיים גורמת לירידת המחירים במידה כזאת, שסחורות ושירותים רבים ניתן לרכוש כמעט בחינם, הם נפוצים מאוד וכבר לא שייכים לכוחות השוק.

הפרדוקס הראשון בא לידי ביטוי כאשר "נאפסטר" (Napster) פיתח רשת המאפשרת למיליוני אנשים להשתמש במוזיקה בלי לשלם למפיקים ולמוזיקאים, מה שגרם להרס בתעשיית המוזיקה. תופעה דומה פוגעת גם בתעשיית העיתונים והוצאות הספרים.

אלפי אוהדים כבר מייצרים מוצרים משלהם באמצעות מדפסות 3-D כמעט באפס עלות מצטברת. שישה מיליוני סטודנטים כבר לומדים דרך מספר רב של קורסים מקוונים בחינם, בכמעט אפס עלות מצטברת.

נוצרת תשתית טכנית חדשה של סחורות אינטרנטיות, שיכולה להפחית חלק גדול של החיים הכלכליים לעלות מצטברת כמעט אפסית. הפלטפורמה הטכנולוגית החדשה הזו מתחילה לחבר את כולם ואת הכול.

העלות המצטברת האפסית משפיעה על שוק העבודה – מאוד נפוצים מפעלים ומשרדים שהם ללא עובדים, קמעונות וירטואלית, לוגיסטיקה אוטומטית ורשתות תחבורה. מקומות עבודה חדשים מופיעים בתחומים לא כלכליים, אשר מחזקים את התשתית החברתית-חינוכית, בריאות, עזרה לעניים, שיקום האקולוגיה, טיפול בילדים וקשישים, קידום של אמנות ובילוי. אנחנו נכנסים לעולם מחוץ לשווקים ולומדים לחיות יחד במרחב גלובלי, עצמאי, משותף יותר ויותר.

התייחסותי: כל ההתפתחות שלנו מביאה אותנו לצורך לעבור לרמה חדשה של קשר, לעולם ללא גבולות, לתלות כללית. הרשת הווירטואלית של העולם הגשמי תהיה מקבילה לרשת הרוחנית של העולם העליון.

ידיעות קודמות בנושא:
מה יהיה לאחר הקפיטליזם?
הטכנולוגיות הופכות אותנו למיותרים
כלכלה דרמטית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest