דף הבית / משבר עולמי / הפצצת הכסף של דאע"ש

הפצצת הכסף של דאע"ש

הערה: נציג הפנטגון הודיע ל-CNN שחיל האוויר האמריקאי תקף בניין במוסול, שבו דאע"ש שמרה מיליוני דולרים, דבר הנחשב לנקודת מפנה במאבק נגד הטרור.

תשובתי: בוודאי שכל העניין הוא כסף. יש ספרים שלמים על כלכלת מלחמה בהם דנים כמה עולה מלחמה, האם אפשר להתחיל אותה וכדומה. לכן לא פשוט להתאושש ממכה כזאת, כיוון שצריך מחדש לכונן קשרים, תזרימים, הרי באמת מדובר במיליוני דולרים. בהחלט יכול להיות שהאירועים האלה יהפכו לנקודת מפנה במלחמה. אבל כאן מתחיל עניין מורכב חדש בקנה מידה גדול בין השיעים והסונים, איראן נגד ערב הסעודית וכל השאר, לכן שָקט ורגוע לא יהיה.

שאלה: אתה חושב שאפשר לנצח בצורה כזאת את דאע"ש?

תשובתי: בעיקרון אי אפשר לנצח בשום צורה וההיסטוריה מוכיחה זאת, החל מרומא העתיקה. רומא פעלה בחרב ואש, יוון על ידי הפילוסופיה שלה, אבל אי אפשר לנצח את כל זה. הדבר היחיד שאפשר לעשות זה להתאחד, כי אחרת המנוצחים אחר כך ינצחו אותך כמו שקרה לאורך ההיסטוריה. הבעיה כאן די פשוטה וברגע שהכסף יגיע, המאבק יתחדש, ובנוסף הם יעבירו את המאבק לאירופה. בוודאי שיוציאו על זה אמצעים רבים, אולם מאחורי זה עומדים אנשים גדולים, עם אידאולוגיה וכסף, שיעזרו לדאע"ש.

אני לא חושב שבפעולה הזו משהו ייעצר. אם השורש הרוחני של הבעיה הזאת לא יטופל, אז הוא תמיד יעבוד, אם לא בצורה כזאת, אז בצורה אחרת. השורש הרוחני של דאע"ש הוא איחוד למען כיבוש והשמדה, וכנגדו צריך לעמוד האיחוד למען התפתחות רוחנית, מפני שאין יותר לאן להתפתח מבחינה אגואיסטית בעולם הזה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 12.1.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest