דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפצה – היא תיקון ה"אני" שלי

הפצה – היא תיקון ה"אני" שלי

thumbs_v_nebe_100_wp.gif

שאלה: אמרת שהעולם שלנו נשלט לגמרי מלמעלה, ויום-יום אנחנו משתכנעים בכך יותר ויותר. לא משנה מה היינו רוצים לשנות, הכול קורה לא בהתאם לתוכנית שלנו. אז איך ניתן להעריך את המאמצים היומיומיים בהפצה לאור מה שנאמר לעיל? האם הפצה זה תיקון של מישהו שנמצא מחוצה לך?

תשובה: לא, זהו תיקון של ה"אני" שלי, שנדמה לי שהוא נמצא מחוצה לי, באחרים, אבל זה בעצם הגוף הרוחני שלי. המצב הוא כזה, שכשאני נותן לאחרים ואוהב אותם, אז אני בעצם נותן לעצמי ואוהב את עצמי!

יוצא מכך שביחס כזה לכולם אני רוכש את הרצונות והאור שלהם.

שאלה: במה אפשר לראות היום בעולם הגשמי את התוצאות מההפצה שלנו?

תשובה: ניתן לראות זאת בכמות התלמידים, באיכות העולה שלהם, בתהליך שעובר העולם בהבנת המבוי הסתום אליו הוא הגיע, במוכנות הפנימית של האנשים להבין את מה שאומרת חוכמת הקבלה, וגם בכך שההתקדמות היא כבר לא על ידי מלחמות, אלא על ידי הכרת הרע כתוצאה מהלחץ הרחום שבא מלמעלה.

שאלה: אם המחשבות שלנו הרבה יותר חזקות מהפעולות הגשמיות, אז האם זה אפשרי להפיץ רק בעזרת המחשבות? האם פעולות גשמיות (למשל: עבודה בבלוג) באמת חיוניות בעולם הזה?

תשובה: המקובלים מבצעים תיקונים במערכת האדם, הנשמה הכללית, בכך שהם מגדילים את הקרנת האור על הנשמות הלא מתוקנות, ולכן רבים מרגישים כבר השתוקקות לעליון. אבל זה לא מספיק. אתה למשל, כשקיבלת את השאיפה לשאול על משמעות החיים, מצאת כתוצאה מכך ספרים, מורה וקבוצה, שעזרו לך לפתור את השאלה שלך. לכן רק בסביבה כזאת אתה תוכל לממש את עצמך מבחינה רוחנית, בכך שתפעל כלפי האחרים בדיוק כמו המקובלים שעושים זאת כשהם חשים את רצון הבורא.

לחצו לצפייה בסרטוןבעל הסולם – הפצת הקבלה (מתוך תוכנית הטלוויזיה בוקר אור בנושא אישים בקבלה, 23.10.06)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest