דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפסיכולוגיה של הנשמה

הפסיכולוגיה של הנשמה

בשיעורים אנחנו לומדים, בין היתר, את המבנה והקשר ההדדי בין העולמות, הפרצופים והספירות הרוחניות. נשאלת השאלה: בשביל מה אני צריך את זה? הרי אני צריך רק להזמין על עצמי את המאור המחזיר למוטב. אפילו אם בשפת האם שלי לא פורסם אף ספר קבלה, אני יכול לשבת בשיעור ולשמוע את קריאת ספר הזוהר מבלי להבין את המילים. וזה באמת מספיק. בעל הסולם, למשל, היה מעביר את השיעורים ביידיש, והיו לו כמה תלמידים שלא הבינו יידיש.

אבל כאן מסתתר משהו נוסף. לפי מידת ההתקדמות אנחנו מתחילים להרגיש, לזהות בתוכנו כל מיני תופעות רוחניות. אז מה לעשות איתן? – ולשם כך האדם בכל זאת לומד את חכמת הקבלה, בצורה של פסיכולוגיה רוחנית פנימית. בזכותה הכול בו מתחבר לתמונה אחת. כמובן, לא מייד, אבל בכל זאת הוא מגלה בתוכו במקצת את מה שהוא קורא. כך גם ילד קטן לומד שפה: הוא זוכר את המילים, מקשר אותם עם חפצים ותופעות מסוימות, ולאחר מכן הוא מכניס לתוך כל מילה הבנה מלאה, שכוללת קשת רחבה של הבחנות והרגשות.

לכן אנחנו צריכים בכל זאת לדעת את החומר, ללמוד את השפה של חכמת הקבלה, שמתארת את הפסיכולוגיה העמוקה שלנו. כמו שאמר בעל הסולם, חשוב מאוד להיכנס לתוך חכמת הקבלה גם מהצד של הפסיכולוגיה המטריאליסטית. בצורה כזאת אנחנו לומדים על עצמנו, החל מהדרגה הבהמית של העולם הזה, והלאה, לדרגת המדבר. ודאי שאנחנו לא צריכים לקחת באוניברסיטה קורס בפסיכולוגיה, זה רק יוסיף בלבול. אבל כשאנחנו מגיעים לחכמת הקבלה, כדאי לנו לחפש בתוכנו את אותן ההבחנות שעליהן היא מדברת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מבוא לספר הזוהר", 25.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כוח הקסם של האיחוד
לטפח את ההרגשות
ההשפעה היא אחת עבור כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest