דף הבית / אהבה / הפסיכולוגיה המטריאליסטית של האהבה

הפסיכולוגיה המטריאליסטית של האהבה

האהבה אינה שייכת לעולם שלנו. אם תתחיל להתייחס לזולת באהבה, זאת אומרת שמתחילה לפעול בך הנשמה. עכשיו מהנשמה הזו יש לך נקודה אחת שבורה בלבד. אם מתוך הנקודה הזו תתחיל לבנות יחסי אהבה לאדם אחר ותבנה "ווקטור" של כוונה והשתוקקות שנקרא אהבה – הוא יהפוך לנשמתך. כיוון שהוא יהיה בנוי על הרצון שלך ליהנות, שיהיה מתוקן על ידי הכוונה "על מנת להשפיע", זה נקרא אהבה.

אם תקבל כוונה כזו, אתה כבר תהיה דמות רוחנית. ביחס כזה לאדם אחר תתחיל לגלות נרנח"י אורות, עולמות עליונים, את כל מה שנמצא בינך לבינו, עד שתתחיל להרגיש אותו בשלמות כמו את עצמך, כאחד שלם. זאת אומרת, הגעת לעולם אין סוף, לא נשארו הגבלות כלשהן. זה נקרא העולם הרוחני.

עליך להתייחס לכל המתרחש באהבה. אך אם מישהו תוקף אותך עם סכין, מה עליך לעשות? – עליך לקחת ממנו את הסכין ולהרוג אותו באהבה… זהו החוק. אם יבוא אליך הלוי, גובה מיסים, עליך לשלם לו. בתוכך, בלב שלך, אתה יכול לבכות על הכיס הריק והנשמה שלך תשמח.

עלינו להבין שהיחס שלנו לזולת בנוי על הרצון ליהנות שלנו ועל תיקונו על ידי כוונה על מנת להשפיע! אם אתה לוקח את כל הרצונות של אדם אחר וממלא אותם בעזרת הרצון שלך, זאת אומרת שאתה אוהב אותו. אם אתה מגביל את הרצון שלך על מנת לא לגרום נזק לזולת, זאת אומרת שאתה נמצא במצב "להשפיע על מנת להשפיע" (חפץ חסד) ולא אהבה.

נאמר "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך", זו הבדיקה כיצד עליך להתייחס אליו. אם אתה לא אוהב משהו, אל תעשה זאת לאחר. אך יתכן שהוא אוהב עוד משהו? אתה אינך יודע, אתה בודק אך ורק על פי הרצונות שלך. זו "פסיכולוגיה מטריאליסטית". גם האהבה אינה חורגת מעבר לגבולות של הפסיכולוגיה המטריאליסטית. אתה מרגיש את האחר במידה כזו שאתה מרגיש את הרצונות שלו, לכן אתה לוקח אותם וממלא אותם בעזרת מה שבאופן מעשי אתה מסוגל למלא אותם, בעזרת הרצונות, היכולות שלך.

אם אתה אוהב את הזולת וסופג את הרצונות שלו, אז אתה יכול לעלות מ"ן בשבילו עד עולם אין סוף! הוא בעצמו אינו מסוגל לעשות זאת, ואתה בשבילו – יכול! ברוחניות, אף אחד מאיתנו אינו יכול לקחת ביס ולשים ישירות בפיו, רק אם אתה תשים את הביס בפה שלי, ואני בשלך, ורק בתנאי שאתה יודע במדויק מהו רצוני ואני יודע מהו רצונך! רק אז אתה תוכל לשים את הביס בפי ואני בפיך. כך אנו קשורים, ואף אחד מאיתנו אינו יכול לקבל מילוי בנפרד.

כל זה חייב לקרות כאן, בעולם הזה! אור אין סוף צריך להתפשט עד העולם הזה, כפי שנאמר "ועמדו רגליו על הר הזיתים". היחסים הרוחניים יהיו כאלה, שגם בגשמיות לא תוכל לפעול אחרת.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 12.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השפעה שמקרבת את כל העולם

One comment

  1. כיצד בפועל מתרחשת מערכת יחסים רוחנית של אהבה בין הרב לתלמיד, כאמצעי לגילוי הבורא והאם לזו הכוונה לימוד מפה אל פה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest