דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפיזיקה והליריקה של העולם הרוחני

הפיזיקה והליריקה של העולם הרוחני

אנחנו מדברים בשפה של רגשות, תחושות בתוך הרצון לקבל שלנו, בתוך חומר הבריאה. אבל אם היינו מדברים בשפת הכוחות, כפי שמדברת חכמת הקבלה: במונחים של מסָכים, עביות, כוחות משיחה ודחייה, כלומר על מה שפועל בטבע, ולא על מה שאנחנו מרגישים כתוצאה מהשפעת הכוחות האלה בחומר שלנו, אז היינו מדברים בצורה מאוד קונקרטית.

למשל, מה זה "חשיבות המלך"? זהו כוח, שנותן לאדם אפשרות לעשות איזה שהן פעולות לאיזשהו כיוון מסוים, זה כוח משיכה של הבורא, גדלות שלו, חשיבות, אמונה, כוח השפעה או כוח קבלה. ואם היינו מדברים בשפה הספציפית הזאת אז לא היינו מתפלפלים ומתבלבלים.

לכן המקובלים מסבירים, שאפשר לספר על המציאות בארבע שפות התואמות לארבע דרגות של החומר שבנו, כי הכול מדובר רק כלפי המקבלים, על הגילוי שלהם. חכמת הקבלה מדברת בצורה הכי עמוקה, כי היא לא מדברת על הרגשות, אלא על כוחות.

כאלה תנאים, כמו: לא תוסיף ולא תגרע בעבודה והצורך להאמין בגדלות וחשיבות הבורא, את כל המילים האלה היא מעבירה לשפת הכוחות, כיווני כוחות (וקטורים), ליחסים בין הכוחות, שילוב שלהם. על ידי זה שהם מתחברים ביניהם בכל מיני צורות, הם מולידים תופעות שונות.

אבל אם מדברים על ההשגה שלנו, על כניסה פנימה ושימוש בכוחות האלה, ולא על הלימוד החיצוני, אז אין לנו ברירה. אנחנו לא יכולים להשתמש בהם בצורה אוטומטית כמו בעולם שלנו, איפה שכבר נמצאים איתם באותה רמת ההפעלה. בעולם הרוחני אנחנו צריכים תחילה להיכנס לשימוש בכוחות האלה ולכן נחוצה לנו שפה אחרת, שפת ההרגשה, שפת העבודה.

אנחנו חייבים לעלות לרמת עבודה של הכוחות הרוחניים בהרגשות שלנו, כדי לדעת להשתמש בהם. לכן החכמה הזאת נקראת "חכמת הקבלה". וכאשר אנחנו מתחילים לחקור את המציאות האמיתית כאוסף של כוחות שפועלים, אז מגלים, שמאחורי שני הכוחות: השפעה וקבלה, בעצם עומד רק כוח אחד של הבורא, שאין עוד מלבדו.

הבורא משתמש בשני הכוחות האלה לצורך הנהגה, ואם אנחנו רוצים להשיג אותו, הנמצא מעל לטבע של קבלה והשפעה, אז אנחנו צריכים לרכוש את שני הכוחות האלה בשילוב הנכון ביניהם, באיזון הנכון ביניהם, וכך משיגים אותו. ואז מתחברים אצלנו יחד גם ה"פיזיקה" של העולם העליון, חכמת הקבלה, שמדברת על הכוחות האלה, וגם אנחנו עצמנו, שמשיגים את הכוחות האלה בשפת עבודת ה', כלומר שפת ההרגשה. על ידי שתי השפות הללו אנחנו מרחיבים את כלי הקליטה והתפיסה שלנו ומקבלים יכולת להרגיש את המציאות האמיתית.

מתוך ההכנה לשיעור, 22.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נצייר את העולם איך שבא לנו!
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – הקדמה
פיזיקה וליריקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest