דף הבית / כנסים / העתיד קרוב כל כך

העתיד קרוב כל כך

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה בטורונטו

שאלה: הכסף מאבד את הכוח שלו. האם לא נצטרך לחזור להיות חקלאים למען הישרדות האנושות?

תשובתי: אני לא חושב. אני רואה את עתיד העולם בצורה כזאת: כל האנשים עובדים מספר שעות ביום לתועלת החברה – בחקלאות, בתעשייה, באותם התחומים שבהם אנחנו עובדים גם עכשיו. כמו שכתב הרמב"ם, "עולם כמנהגו נוהג". אנחנו משנים את הכוונה על המעשים שלנו, ואז אנחנו רואים אילו מעשים לא צריך לבצע, כיוון שהם מזיקים, אילו מעשים צריך להגביל במידה מסוימת, ואילו מעשים צריך לשנות.

אין ספק שהתעשייה, הבנקים, המסחר ועיסוקים אחרים ישתנו בהרבה. אבל כך או אחרת, כל אחד יתעסק במשהו שיועיל לחברה הכללית.

כולנו נגיע לחברה מאוזנת, שבה אף אחד לא זקוק למשהו למעלה ממה שהכרחי לחיים הפשוטים והרגילים. ההכרחיות הזאת כוללת את ביטוח הלאומי והפנסיוני, קופות החולים, החופשות, מערכת החינוך, שירותי הסיעוד וכן הלאה.

בקיצור, החברה שלנו תהפוך למשפחה אחת שמממשת את הצריכה המאוזנת. כל אדם נותן את המקסימום לטובת הכלל ומקבל מהחברה את הנורמה ההכרחית לקיום.

ומלבד זאת, כל אחד חייב להשתנות לטובה, ללמוד כיצד להתחבר יותר ויותר עם כל אחד ועם כל המערכת בכללות. הרי בכך אני מגלה את הקשר שלי איתם, את הנשמה הכללית שהופכת לנשמה שלי. ואדם אחר שעושה את אותו הדבר מגלה שזאת הנשמה שלו. וכך כל אחד, בדומה לתא בגוף, רוכש את הידיעה וההרגשה של מה שקורה בכל הגוף הכללי.

אנחנו צריכים להגיע למצב שבו כל אחד ירכוש את כל הנשמה הזאת, וכך נגיע לגמר התיקון. ואז תתבצע הפעולה שנקראת "רב פעלים מקבציאל" – שיתוף פעולה בין כולם, שבו כל אחד יהיה כמו כל הנשמה הכללית. כולם יתחברו ותיעלם הרגשת העצמי. וכך נחזור כולנו למצב של עולם אין-סוף.

ובחזרה למציאות של ימינו: במשפחה, בחברה, בעבודה, בחלוקה המאוזנת והצודקת, בצדק החברתי, במה שכל אחד זקוק לו לשם החיים הנורמליים, הגישה היא אחת: השפעה לסביבה. על ידי זה האדם מקבל מילוי, מבלי שהוא ירצה משהו מעבר לזה. זה יהיה התענוג שלו. האור העליון יחזיק אותנו בדרגה הזאת וכל אחד יתמוך בכך באחרים.

זאת צורת ההתקדמות שלנו, ונצטרך להגיע לזה מהר מאוד. רואים את זה לפי הקצב הגובר של השינויים. תוך כמה שנים הכול ישתנה כל כך, שאם נביט אחורה לא נבין כיצד היינו חיים מקודם.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס הקבלה בטורונטו, 16.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החיבור בין בני האדם כפסגת האיזון
התפתחות אקספוננציאלית
כיצד ייראה העולם בעתיד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest