דף הבית / קבלה ומדע / טבע / העתיד טמון בקשר ההדדי הטוב

העתיד טמון בקשר ההדדי הטוב

Laitman_2011-02-03_4879_w.jpg

החיים שלנו בנויים כך שכולנו נמצאים במערכות יחסים בינינו: מערכת חוקים, מסגרות, כללים. מתוך היחסים הללו, אנחנו, כמובן, בונים את יתר המערכות.

אחד ממצבי הקשר בינינו הוא "ערבות הדדית".

זהו הקשר המושלם ביותר, הטבעי ביותר, מפני שהוא מתחיל להתגלות כהכרחי, על ידי הטבע.

כשחוקרים את דרגות הטבע הדומם, הצומח והחי, מלבד החברה האנושית, אנחנו כל הזמן מוצאים בהן יותר ויותר קשרים הדדיים חדשים, יש בהם מעין אינטגרליות, גלובליות.

גילינו שכל חלקי הטבע , אפילו בחלל, מייד מתקשרים ביניהם: משהו מתרחש בחלקו האחד של היקום ומייד מקבל תגובה בחלקו האחר, מבלי שיעברו מיליוני שנות אור. הכול הוא מערכת אחת שקשורה הדדית.

בתוך המערכת הזאת קיימת החברה האנושית, שהתפתחה בצורה עצמאית כחלק בלתי תלוי בטבע. לא בהתאם ללחץ הטבע וחוקיו. האגואיזם התפתח. בנינו מערכות שונות בהתאם לו: מערכות ציבוריות, משפחתיות, מערכות עבודה, ממשלתיות, פוליטיות, חברתיות ועוד. ועכשיו הגענו לדרגה שבה אנחנו מגלים שאנחנו כמו כל הטבע, קשורים בינינו. הקשר הזה עדיין לא מורגש בכולם.

אך המדענים, הוגי הדעות, הפילוסופים, הסוציולוגים ומדעני המדינה, מתחילים להרגיש אותו. לא במקרה המשבר הנוכחי נקרא גלובלי ואינטגרלי. הוא בעצם אינו משבר, אלא חוסר התאמה שלנו לאותם התנאים שבהם אנחנו נמצאים.

אנחנו נכנסנו למצב שבו נסגרנו בתוך רשת אחת, רשת של קשר בינינו. עלינו להתאים את עצמינו לקשר הזה, מפני שאנחנו לא יכולים לצאת מתוכו. אנחנו נאלצים, בעל כורחנו, לראות את עצמנו ואת עתידנו בקשר אינטגרלי הדדי. והקשר הזה צריך להיות טוב.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם האינטגרלי, 30.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לידת המצב החדש
כדור הארץ החל להיפטר מהאנושות
איתני הטבע מכים בעוצמה בדרום אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest