דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העתיד הוא בחיבור העולם

העתיד הוא בחיבור העולם

שאלה: היום, כאשר אין טעם בחיים, והאנושות נתקלת באינספור בעיות, מה חכמת הקבלה יכולה לומר לנו על הטעם בחיים?

תשובתי: חכמת הקבלה אומרת, שאפשר למצוא טעם לחיים אך ורק אם אנחנו נהיה מותאמים לטבע. אז אנחנו נקבל מילוי, שהוא למעשה הטעם בחיים.

לכן, אני יכול לקבל מילוי אם אני מותאם לטבע. ההתאמה מולידה קשר, ואז מה שנמצא בטבע, נמצא גם בי. אני נעשה למערכת פנימית שמחוברת לטבע.

איך אפשר להתקשר לטבע, למשהו שלם, נצחי, גדול?

לפי השתוות הצורה. השתוות הצורה הכוונה היא, שאנחנו נמצאים בהשפעה ומחוברים, בדיוק כמו שכל הטבע מחובר. דרגות הדומם, הצומח והחי שבטבע מחוברות כולן למערכת אחת, אבל האדם נשאר כאילו מחוץ למערכת, כדי להתחבר אליה בעצמו, במודעות שלו, ברצון שלו, במאמץ שלו, כדי למצוא אפשרות להיכנס ו"להתברג" לתוכה בדיוק ולהפוך להיות שם חלק אינטגרלי ומשלים את כל המערכת, בדומה לחלק האחרון של פאזל.

לזה אנחנו צריכים להגיע. ובמידת ההתקרבות שלנו למצב הזה, אנחנו נרגיש את עצמנו יותר ויותר טוב. כי באותה התמונה הכללית של הפאזל נמצאים החיים השלמים.

לכן חכמת הקבלה מדברת על איך לקבל, להרוויח ולהפיק תועלת מהחיים שלנו, שבהם כולם סובלים, ולעבור לחיים הטובים.

זה ממומש על ידי החיבור. והחיבור תלוי ביכולת של האדם: ישנם אנשים שהחיסרון מביא אותם לדרגות גבוהות מאוד של חיבור ואיחוד רוחניים, וישנם אנשים שהרצון והחיסרון מביא אותם לנחיצות גשמית בחיבור "עממי" פשוט. אבל כך או אחרת, העתיד של העולם הוא בחיבור. ולכן כל אחד, בהתאם לתכונות הפנימיות שלו, ודאי שימצא את הצורה והעוצמה שלו של החיבור. העיקר זה להשלים את התמונה.

את זה מלמדת אותנו חכמת הקבלה. לכן אין לה שום יחס לדתות ולאמונות. אם לאדם רע והחיבור נראה לו כפתרון נכון עבור העולם, אם הוא מרגיש מבפנים שזה שווה את זה, שזה טוב, מועיל, רצוי וראוי, אז הוא יגיע או לחכמת הקבלה, או למערכת של החינוך האינטגרלי.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 07.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אחדות בין הטבע לחברה
התועלת בחיבור
להביט על העתיד יחד עם מקובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest