דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הערבות היא המפתח לעולם החדש

הערבות היא המפתח לעולם החדש

photo_rav_gh70_258.jpg

שאלה: מהו העיקרון של הערבות ההדדית והיכן מקומה בתוך אותו האיזון שעליו אתה מדבר?

תשובתי: הערבות ההדדית היא עיקרון שפועל בכל דרגות הטבע הדומם, הצומח והחי, והוא צריך להתממש גם בדרגת האדם – בקשר בינינו.

כשאנחנו חוקרים את הטבע, אנחנו רואים שכל חלקיו קשורים ביניהם באמצעות הכלל שנקרא "ערבות". הרי אם חלק אחד לא ידאג לחלק אחר, הגוף לא יחיה. הכול נמצא בחיבור הדדי, בקשר הדדי, בחילוף חומרים ומידע.

כמו שבגוף שלנו, הלב, הריאות, הכליות – כל האיברים עובדים למען כללות הגוף. אף איבר אינו עובד עבור עצמו, כולם קשורים יחד וכל אחד עובד לא למען עצמו אלא למען האחרים ולוקח מהגוף הכללי בדיוק את מה שהוא זקוק כדי לעבוד לטובת כל הגוף. מלבד זאת הוא אינו זקוק לשום דבר עבור עצמו.

כלומר, כמה קלוריות אני מקבל, כמה מידע, כמה יכולות? – רק כדי להפיק מעצמי את כל מה שאני מסוגל לתת לגוף בצורה המיוחדת שאופיינית לי, לתת לו את מה שהוא זקוק. כל מה שנכנס לתוכי, מוכפל ביכולת שלי לבצע שירות מיוחד לכל הגוף – ואת זה אני מפיק מעצמי. אינני משאיר לעצמי דבר, אני משתמש בהכול רק כדי לבצע את התפקיד שלי כלפי כל המערכת.

אך מה יוצא לי מזה? – לאחר שכולנו קיימים בדרגה כזאת, בהרמוניה מלאה, בצורה אינטגרלית שלמה, כל אחד מאיתנו זוכה להשתייך למדרגה עליונה יותר, לדרגת קיום אחרת לחלוטין. ואז אנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו לא סתם נמצאים בתוך הגוף החלבוני הביולוגי, אלא גם מרגישים את הרגשות ואת השכל של דרגת האדם.

מדוע? – הגוף של בעלי החיים עובד בצורה טבעית בקשר אינסטינקטיבי ביניהם, באיזון עם הטבע. הרי בדרגות הדומם, הצומח והחי הכול פועל מתוך קשר הדדי.

אך אם האדם נכנס לאותה התמונה של הטבע הדומם, הצומח והחי, באותה צורה הרמונית ואינטגרלית, הוא עושה זאת נגד רצונו, על ידי בירורים, מחקרים, ניסויים, הכרה עצמית.

הוא מעלה את עצמו לדרגה האינטגרלית, וכן את שכלו ורגשותיו. ואז הוא צופה על כל המערכת הזאת מלמעלה, מפני שהוא משיג אותה. הרי ללא השגתה הוא אינו יכול להתקיים כחלק אינטגרלי יחד עם כל שאר בני האדם.

ואז אני יוצא מעצמי החוצה ומתחיל להרגיש את המערכת הזאת עצמה. אינני תופס את עצמי בנפרד מהאחרים, אלא אני תופס את כולם יחד, וזוהי כבר המערכת העליונה, שנקראת "אדם" – האדם שדומה לטבע הכולל. ואז אנחנו עולים לדרגה הזאת, לא כל אחד בפני עצמו, אלא כולנו יחד, במערכת המשותפת שלנו. אנחנו רואים עד כמה אנחנו קשורים יחד, ומגלים את המימד החדש, שנקרא "אדם".

והיום עדיין לא הגענו לדרגת האדם. הרי האגו הטבוע בנו מנהל אותנו, ולכן אנחנו נחשבים לבעלי חיים. היום אפילו לא ניתן לקרוא לנו בני אדם. הרי מאיפה יהיה בנו משהו משלנו? אנחנו קיימים בצורה אינסטינקטיבית ופועלים בתוך עצמנו, בתוך הרצון שלנו לקבל תענוג.

אך כשאנחנו הולכים נגד הרצון שלנו ובונים את הקשר ההדדי שלנו, את הערבות, אנחנו מעלים את עצמנו לדרגת המערכת האינטגרלית, לדרגת הטבע הכולל. ואילו היום אנחנו פועלים למטה ממנו.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור בשפה העברית, 11.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מה זאת ערבות הדדית
האדם שקיבל על עצמו ערבות עבור כולם
החוק הגדול של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest