דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הענן המוזר שירד על העולם

הענן המוזר שירד על העולם

היום אנחנו מרגישים שהעולם משתנה. על ידי מה הוא משתנה? – על ידי זה שהבורא מתגלה. הוא מתקרב, ואנחנו מרגישים שינויים בעולם שלנו. השינויים האלה מכוונים כנגד הרצון האגואיסטי שלנו, ולכן אנחנו תופסים אותם כמשהו לא מובן. לראשונה בחיינו נראה לנו שאנחנו לא מצליחים להשתלב בעולם הזה, בחיים האלה. אנחנו לא מסוגלים להבין מה קורה.

בדרך כלל היינו עושים את העבודה בעצמנו, היינו עושים בעצמנו את השינויים מבלי שהחיים חייבו אותנו. אנחנו פשוט ראינו שכך יהיה טוב יותר. אבל היום, הכול להיפך. החיים משתנים, העולם משתנה, ואנחנו מתחילים לאבד את השליטה על המצב, לאבד את ההבנה. אנחנו פתאום מוצאים את עצמנו באיזשהו עולם חדש, מלא בהפתעות בלתי נעימות, ובכל יום הן הולכות ומתרבות.

אנחנו מרגישים חסרי אונים לחלוטין, כמו אנשים שתעו בדרך, או כמו ילדים מפוחדים שאינם יודעים ואינם מבינים דבר. וכל זה מפני שתכונת ההשפעה והאהבה לזולת מתקרבת אלינו ומתחילה לכסות אותנו לאט לאט, כמו בענן.

בינתיים הענן הזה הוא קל, אוורירי, אבל הוא יורד עלינו מלמעלה, ואנחנו מתחילים לאבד בתוכו את ההרגשה הרגילה שלנו: את הראייה וההבנה. שום דבר לא עובד יותר בערפל הזה. אנחנו עוד משתמשים במקצת, פה ושם, במה שנשאר לנו מקודם. אבל כבר ישנן הרבה פעולות שאותן איננו יכולים לבצע, מפני שהענן מסתיר מאיתנו את הסיבה והמסובב, ואינו מאפשר לנו להבין כיצד לפעול בצורה נכונה.

למעשה, זה סימן להתקרבותו של הבורא אלינו. וכל עוד לא נתחיל להשתנות בהתאם לכך, לא נוכל לראות דרך הענן הזה, דרך תכונת ההשפעה והאהבה החדשה הזאת, של הקשר, החיבור, הגלובליות והאינטגרליות, מה לעשות עם חיינו.

כמובן, אנחנו יכולים איכשהו לנסות להתאים את עצמנו לענן הזה. לא נצליח לגרש אותו, אלא רק איכשהו להתאים את עצמנו אליו. ואז, ככל שהוא יֵרד עלינו יותר, כך נהפוך להיות יותר מותאמים אליו.

ואם לא נעשה זאת, הוא יעטוף אותנו בערפל, ויחייב אותנו להיות מותאמים אליו, כי נרגיש יותר ויותר חוסר כוחות וחוסר יכולת להבין משהו, להרגיש, להגיב, להסתדר בחיים.

אפשר לחכות עד שהמצב יהפוך להיות לגמרי מפחיד וחסר מוצא, והייסורים סוף סוף ידחפו אותנו לפעולה. הם יהיו גדולים יותר מהמאמצים שאנחנו צריכים להשקיע, ואז נרוץ לחפש איך להימנע מהייסורים הללו, להקטין אותם או להמתיק אותם.

או שנתחיל מראש לחפש את המרץ, הכוח, הסיבה והמוטיבציה, שיאפשרו לנו להתקדם כנגד הטבע שלנו ולשנות אותו, כדי להיות מותאמים לענן הזה.

ואז נבין מה קורה כאן. מתוך התכונות החדשות שלנו נוכל להבין את הטבע של הענן, בהתאם לחוק ההשתוות, ונוכל להסתדר בתוכו. הוא כבר לא ייראה לנו ערפילי, אלא להיפך, יהפוך לגילוי של ההנהגה החדשה, שהיא הרבה יותר טובה, חזקה ורצויה מהקודמת.

הרי מקודם האגו שלט בכול, ועכשיו שולט הכוח העליון. וככל שאנחנו מבינים אותו יותר, אנחנו נכנסים לתחום הגלוי ומתחילים להתקיים בו, בהבנה ובהרגשה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 02.09.2011
ידיעות קודמות בנושא:
האדישות הורגת מבלי שנרגיש, כמו נחש ערמומי
לפני שהעליון יפנה אלינו את הגב
עולם קטן ונבוך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest