דף הבית / המשבר ופתרונו / העניין הוא רציני

העניין הוא רציני

דעתו של מ. חזין, כלכלן: העלייה בשיעור האבטלה באיחוד האירופי הופכת להיות קריטית. במצב זה, צריך להעסיק את האנשים במשהו ולתת להם כסף. במצב זה, ממשלות שפועלות באופן רציונלי סוגרות את השווקים המקומיים מהמוצרים החיצוניים. אם כבר לתת לאנשים כסף, אז שירכשו מוצרים מהתוצרת המקומית!

השוק האירופי יהיה סגור לטורקיה, והיא לא תוכל לתמוך ברמת החיים של אזרחיה ללא מכירות פעילות בשווקים הזרים של האיחוד האירופי.

הפרויקט השני של טורקיה, האינטגרציה תחת שליטתה ושיקומה של האימפריה העותומאנית, גם נכשל. הסיבה היא באסלאם הפוליטי, שזוכר היטב מה היה מעמדו באותה האימפריה העותומאנית. מה שנשאר זה רק איחוד המכס, במקרה והוא ימשיך להתפתח.

ארה"ב תסגור את השווקים שלה על ידי אותו המנגנון של האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי יכול לנסות לא לסגור את השווקים שלו, אלא להרחיב אותם. אמנם, כדי לעשות זאת, יצטרכו להשליט משטר דיקטטורי נוקשה בנוסח פשיסטי.

במזרח אירופה בעיית העוני נפתרת על ידי ההגירה של האוכלוסייה הפעילה למדינות הפחות בעייתיות (בינתיים) במערב אירופה, אך התהליך הזה צפוי להסתיים בקרוב. להיכן ניתן לשלוח מיליוני צעירים רעבים? – לכבוש ולהשתלט על האדמות במזרח. הפולנים כבר אומרים בצורה ישרה, שהגדה המזרחית של דנייפר שבשטחה של אוקראינה, זו האדמה שלהם.

בסך הכול, צריך לומר בכנות, שפרט למגמה העיקרית של ההתפתחות ישנן מגמות חלופיות. צריך לקחת בחשבון ולבחון גם אותן, בידיעה שחייבים להעריך את התהליכים הכלכליים האמיתיים ולא הפרטיים.

יתר על כן, המאמצים לבנות מציאות וירטואלית המבוססת על "שיגיונות" מסוג זה (כמו "ערכים אוניברסליים" שהומצאו ונכפו בצורה כוחנית), רק מחמירים את המצב. אני בתורי מנסה לשבור את המונופול הזה על המציאות הווירטואלית, וזה לא עליי לשפוט האם הדבר הצליח.

התייחסותי: בניגוד לדעתו של חזין, יותר ויותר קולות בעולם מדברים לא על פתרון הבעיה על ידי האמצעים הכלכליים, אלא דווקא באמצעות "הערכים האוניברסליים". דווקא הכלכלנים תורמים להחמרת המצב, כאשר הם מציגים את הכלכלה כמדע וקושרים את החברה על ידי קשרים כלכליים מאולצים.

אם הכלכלה הייתה לוקחת בחשבון את הגורם האנושי, היא לא הייתה טועה. אבל החברה והתפתחותה זה עניין מסתורי, ולכן היום עדיף לכלכלה להצטמצם להנהלת חשבונות פשוטה! אמנם, הכותרת היא נכונה: "העניין הוא רציני".

ידיעות קודמות בנושא:
על החזרת הייצור למערב
בעוד שנה וחצי שנתיים, שנים באיחוד האירופי יתחילו בעיות ריאליות ורציניות מאוד

העולם על סף עוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest