העליון תמיד צודק

photo_rav_gh70_201.jpg (למתקדמים)

שאלה: שמתי לב שבמקום לענות בעצמך על השאלות, אתה מפנה למאמרים של הרב אשלג. למרות שהרב אשלג הוא מחבר הפירושים השונים, אין זה אומר שהוא צודק בכול. על מנת להבין מה עובד ומה לא כל כך עובד, צריך שתהיה לאדם נקודת מבט משלו. זו טעות גדולה ללכת בצורה עיוורת אחרי מישהו.

תשובה: אני נעשיתי מקובל, זאת אומרת, אדם שמרגיש ומבין את העולם העליון, בזכות מורי. אני גם מבין עד כמה הוא גדול ממני. תראו איך הילדים מעתיקים מהגדולים, הגדולים מהווים להם מודל לחיקוי בכול, ורק כך גדלים.

זהו חוק טבע. הרי כשאתה נמצא עם התכונות, הרגשות והשכל שלך בדרגה התחתונה, אתה מכוון על ידי התכונות, הרגשות, והשכל שלך . ולכן אתה לא יכול להצדיק את הדרגה העליונה, אלא אם תלך אחריה בצורה עיוורת.

תמיד הדרגה העליונה בסולם העולמות צודקת באופן מוחלט כלפי הדרגה התחתונה. גם אם התחתון לא מבין זאת, גם אם התחתון רואה באופן ברור שהעליון טועה, והוא זה שצודק – שידע שכך זה מתראה לו בדרגתו, וכשיתעלה יגלה שבכל זאת הוא זה שטעה!

רק ביחס כזה אל העליון, כשאתה מקבל אותו כסמכות בלתי ניתנת לערעור, באמונה למעלה מהדעת, ניתן להתעלות אליו, ורק אז להבין עד כמה הוא צדק. הרי לפי חוק שלילת השלילה כל דרגה בגדילה הפוכה בתכונותיה מהעליונה (מלכות דעליון נעשית לכתר דתחתון).
שיעור על פי המאמר "אמונת רבו, מהו השיעור" (שמעתי, מ)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest