דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיקר לא לסטות מהדרך

העיקר לא לסטות מהדרך

הרב"ש, אגרת כ"ב:

"לכן, אם אתה כותב שיש לך חיי צער, זה סימן שאתה הולך בדרכי תורה. היינו, שיש לך שחור ולבן, כי כן הוא דרך כתיבת התורה שחור על גבי לבן. אלא שאתה צריך להשתדל שיהיה לך אש שחורה על גבי אש לבנה, היינו שכל מה שאתה מרגיש, יהיה בבחינת אש שלהבת."

כל רגע צריך להימצא במתח, תחת לחץ, בכל הכוחות להיות בנטייה ובהשתוקקות למטרה. לא חשוב מה קורה עם האדם, העיקר שהוא יהיה מכוון לכיוון הנכון. ומה שיקרה בדרך, זה תלוי בדרך עצמה, ואני רק צריך לכוון את עצמי לפיה.

איך בנויה הדרך הזאת, כמה סיבובים יהיו בה, כמה כישלונות, כל זה לא מסודר על ידִי, אלא תלוי במבנה של הנשמה שלי.

"כי ה' יתברך רוצה שנקבל את התורה, ולכן מוכרחים אנו להרגיש בעצמנו בחינת חסרון לתורה. כי לא נותנים מהשמים בחינת מותרות, רק הכרחיות."

עד שהבקשה שלי לא תהיה על הכרחיות בלבד, שבלעדי זה החיים הם לא חיים, אני לא אקבל מלמעלה את מה שאני מבקש. אחרת אלה הן סתם בקשות שאין להן שום כוח.

ודאי, שעד שהאדם יתקרב לתפילה אמיתית עובר הרבה זמן. קודם כל, חייבת להיות עוצמת הבקשה, שעל ידי ישמעו אותה. שנית, היא צריכה להיות על משהו נכון שנמצא בדיוק בדרך.

אדם צריך כל פעם להשתדל להיאחז בחלק האמיתי של החוט. כי אם אני מבקש עכשיו משהו, אז יכול להיות שהצעקה שלי היא נכונה, אבל היא יכולה להיות לא שלי, אלא מסודרת על ידי הבורא.

אני משייך הכול אליי, וזה בכלל לא נכון. אני צריך להתעמק עוד קצת לתוכי ולברר מי כיוון אותי, מי סידר וארגן את הפעולה הטובה או את התפילה שלי, את הרצון להתחבר עם החברה? אם כל זה בא מלמעלה, אז על מה אני מבקש?

"ועיקר הריוח הוא שאדם יהיה נצרך לה', היינו עם נותן התורה. לכן כשאדם מרגיש את שיפלותו, זה סיבה שיהיה נצרך לה'. מה שאם כן מי שמרגיש בעצמו שיכול, שהוא יכול לעזור בעצמו, שאינו נצרך לה', אזי הוא נמצא בפרודא."

מתוך שיעור על אגרת כ"ב של הרב"ש, 20.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
התקדמות מהירה על ידי ריצה במקום
באוספי גרגירי התפעלות
לדעת מה לבקש וממי לבקש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest