דף הבית / אהבה / זוגיות / העידן החדש ביחסים המשפחתיים

העידן החדש ביחסים המשפחתיים

שאלה: מהם בדיוק הוויתורים ההדדיים במשפחה שצריכים להיבנות מעל ההתנגדות הפנימית שלנו? האם זה משהו לא רגיל?

תשובתי: אנחנו בונים וויתורים על סמך ההבנה שאת האופי שלנו לא ניתן לשנות ואני לא מתכוון לתקן או לשבור את בן הזוג. אני לא דורש ממנו שום שינוי. אנחנו מתבססים רק על הסכמה הדדית ועל וויתורים הדדיים.

אני בודק במה אני יכול לוותר ולקבל את דעתו של בן הזוג. אף על פי שבמקור, לפי האגו שלי אני לא הייתי מסכים לכך. אבל אני מבין שבלי וויתורים אני לעולם לא אצליח לקשור קשרים במשפחה או בכל מקום אחר. לכן, אני מוותר במשהו כדי לבנות "שטח משותף" בינינו.

אבל אני לא מבטל את עצמי וגם לא את בת הזוג שלי. אני ויתרתי אבל זה לא אומר שאני נכנעתי. אני עליתי מעל עצמי ולא מחקתי את עצמי. אני מבין שאני לא מסכים עם בת הזוג שלי, ובו בזמן אני יודע שאני חייב לקבל את רצונה, את הרגלה ואת דעתה מעל רצוני, הרגלי ודעתי.

מסתבר, שאני נשאר בדעתי והיא בדעתה. אבל אני מאפשר לה במודע לשלוט עליי. וגם היא מצידה עושה את אותו הדבר. זה לא קל, אבל יחד עם זאת כל אחד מאיתנו מכפיל את עצמו ואנחנו מתחברים לאחד שלם. אני כולל בתוכי את כל מה שיש באשתי, גם החיובי וגם השלילי, וגם היא כוללת בתוכה את כל מה שיש בי, גם החיובי וגם השלילי.

כל אחד מוכן לוותר על טענותיו כדי לקבל את בן הזוג כעליון ממנו, כחבר היקר ביותר. בצורה כזאת כל אחד מאיתנו כולל בתוכו את השני, וזה מוליד בינינו חיבור, אפילו דבקות, כלומר התכללות רצונות מוחלטת.

מדובר על חינוך הדרגתי, כאשר בני הזוג מבינים שהם מגיעים לעידן חדש ביחסים המשפחתיים שלהם, למימד חדש בתפיסת הזוגיות, בתפיסת הזולת, החברה והעולם. האדם מתחיל להסתכל בצורה אחרת על העולם. הוא רואה את החיים ואת סוד קיומם.

בלי התכללות הדדית כזאת לא יכול להתפתח אף תא חי, אף צמח, בעל חיים או אדם. החיים יכולים להימשך רק אם כל אחד מאפשר לשני לחדור לשטחו.

וכאן האדם מגלה שדווקא כאן טמון סוד החיים! הוא מתחיל להרגיש כיצד הכול חי ונושם, כיצד הכול מתפתח. הוא בעצמו מתחיל להתפתח רק בזכות הוויתורים שלו כלפי הזולת.

הוא בעצמו היה תא מת כלשהו. אבל עכשיו הוא מתחיל לקלוט לתוכו את כל העולם והוא הופך להיות הכול. יחד עם זאת, כל אחד שומר על הגבולות שלו בלי לשבור או לבטל את עצמו. זהו רגע מאוד חשוב, מפני שאנשים רואים לעתים קרובות בוויתורים משמעות הפוכה לגמרי, וויתור על הרצון שלהם תוך כדי סיכון להיבלע מייד על ידי מישהו אחר כמו נחש שבולע את טרפו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 40, 25.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור חזק על בסיס אגו כפול
צעדים זה לקראת זה
השטח המשותף שבו נולדת המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest