דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם עובר מקבלה להשפעה

העולם עובר מקבלה להשפעה

העולם שלנו נעשה יותר ויותר "עגול", כלומר מתגלה הקשר ההדדי הכולל בין כולם, כולם משפיעים על כולם.

לפני עשרת אלפים שנה אתה היית מתנפל על השכן שלך, היית הורג ואוכל אותו. לאחר חמשת אלפים שנה, אתה כבר הפסקת להרוג את השכנים, אלא הבנת שעדיף להפוך אותם לעבדים.

עברו עוד כמה אלפי שנים, ואתה מתנפל על השכן ועושה ממנו פועל, כי עבד זה כבר לא כדאי. הכול נקבע לפי התועלת של הרצון לקבל. אבל היום זה כבר לא כמו שהיה קודם. אם היום התנפלת על מישהו וכבשת אותו, אז אתה מתחיל להאכיל אותו ולדאוג לו. לכן בזמנינו המלחמות אינן כדאיות.

אנחנו רואים איך העולם, מבלי להבין בעצמו, עובר בהדרגה כולו מקבלה להשפעה! כל המערכות שלנו (בכלכלה, בבריאות, וכולי) חייבות להפוך להיות יותר "עגולות", אין לנו ברירה אחרת. השלטונות נאלצים לחלק כסף לעָם שלהם כדי שיהיה לכולם מה לאכול. המדינות הופכות להיות עכשיו למוסד לביטוח לאומי וללשכת הסעד. כל מדינה, בין אם היא רוצה ובין אם לאו, תהפוך למערכת שקודם כל דואגת לתושבים הפשוטים.

כל זה נובע מתוך כך שה"עיגולים" מתקרבים, כלים כדוריים. אחרת אנחנו לא נוכל להתקיים בתנאים כאלה. אבל בצורה כזאת אנחנו לא נפטרים מהבעיות, משום שהשינויים האלה נעשים על ידי "עיגולים", מלמעלה, מהממשלה. אנחנו צריכים לעשות את זה מלמטה, על ידי התיקון מצד האדם, על ידי ה"יושר".

דרך התיקון מלמעלה היא דרך ארוכה של "הכרת הרע". כמה שזה נראה לנו היום יפה, שהמדינה דואגת לאזרחים שכולם יקבלו את כל הדרוש להם, בסופו של דבר זה יביא להרס עצום. עד שאנחנו סוף סוף נגלה שחייבים להתחיל את התיקון מלמטה. צריכה להיות השפעה מצד האדם מלמטה, לכן אנחנו צריכים לפנות לשכבות הכי נכשלות, לטפל בהם ולהביא להם את שיטת התיקון.

"עיגולים", זה התגלות של הכוח העליון, של האור העליון, של הכלי העליון. והם מהווים איום גדול עלינו. כל כוחות הטבע מתגלים בצורה של עיגולים. והאדם חייב לעבוד בצורה של יושר.

גל של צונאמי שמגיע, לא עושה חשבון אם אתה אדם טוב או רע, עשיר או עני, אלא מוחק הכול בדרך. כך פועלים העיגולים. ואנחנו צריכים להפוך להיות יושר. אף שהיושר הפוך מהעיגולים, אבל כאשר הוא הופך להיות המשפיע, הוא דווקא ממלא את העיגולים. בזה אנחנו הופכים את עצמנו לכוח שממלא את הבורא. האורח חייב למלא את בעל הבית, כמו שבעל הבית רוצה למלא את האורח. זה נקרא להגיע על ידי השתוות הצורה והשתוות המעשים לדבקות.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 11.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נוף נהדר מהקומה העליונה
מתחילים להתעורר
האינסופיות שזורמת דרכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest