דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם ממתין לגזר הדין שלך

העולם ממתין לגזר הדין שלך

שאלה: כיצד ניתן להשתדל להביא את העולם לאיחוד, כשאתה רואה בו כל כך הרבה נשק והכנה למלחמה?

תשובתי: עלינו לעשות את מה שתלוי בנו. זה נכון שהעולם הגיע למצב מאיים ומתקרב במהירות לאירועים בלתי נעימים, אך למרות הכול, הוא נשאר מחולק למחנות, ואף אחד אינו מוכן לוותר על האינטרסים שלו, אפילו בפני סכנה ממשית של פיצוץ.

כל מדינה מגינה על עצמה ומובילה מדיניות של בידוד, כשהיא מנסה להתנתק ולהתבודד מכולם. ונטייה כזאת מובילה למלחמה, מפני שאף אחד אינו רוצה להתחבר עם האחרים ולהתחשב באינטרסים של האחרים. זה דומה למשחקי ילדים, שבהם הגאוותנים הקטנים מתעמתים ביניהם, אלא הבעיה היא רק שכל אחד חמוש בנשק קטלני.

אנחנו צריכים לקבל את זה כנתונים שנקבעו בנשמה הכללית הזקוקה לתיקון, ולהשתדל להביא את התיקונים לכל התופעות האלה. אנחנו צריכים להתייחס לכל מה שאנחנו רואים בעולם כאל התוצאה של חוסר העבודה שלנו.

לכל שאר בני האדם לא ניתנה הבחירה החופשית והיכולת להבין את המתרחש. אז כיצד הם יכולים לתקן משהו? הם מנוהלים מלמעלה. ועלינו לגרום לכך שבכף המאזניים העולמית סוף כל סוף תיטה כף הזכות במקום כף החובה. והבחירה הזאת היא בידינו, ולא בידי אף אחד אחר.

כל שאר בני האדם אינם אשמים בשום דבר. לפי המצב בעולם אנחנו רואים רק את התוצאות. לפי המידה שבה הם מתרחקים זה מזה, ניתן רק לראות באיזו מהירות מתגלים הקלקולים שקיימים בטבע, בהשוואה למהירות שבה אנחנו מצידנו מוסיפים את התיקונים. אנחנו מאוד מפגרים בתיקונים!

מי שנתנו לו את הבחירה החופשית ומראים לו עד כמה העולם נוטה יותר ויותר לכף החובה, חייב לתת לעצמו דין וחשבון על מה שהוא עושה. כמו שכתוב: "לעולם יראה האדם את עצמו חציו חייב וחציו זכאי", "עשה מצווה אחת, הכריע את העולם כולו לכף זכות".

אז היכן ה"מצוות" שלנו?! אנחנו כנראה מסוגלים לעשות הרבה יותר ממה שאנחנו עושים. אם אתה רואה שמופיעות בעולם יותר ויותר בעיות, זה מצביע ישירות עליך, על כולנו, שלא השגנו את אותו החיבור, ההפצה, האיחוד, הביטול העצמי, הערבות, שהיינו חייבים להשיג. נקווה שכולנו נתעורר, כל החברים שלנו בכל רחבי העולם…

צריך לחשוב על זה בכובד ראש. המצב מאוד מסוכן, והכול תלוי בנו. אני פונה לכולם, כל מי ששומע אותנו ומצטרף אלינו בכל העולם. רק המחשבה שלנו על החיבור יכולה לתקן את העולם ולא לתת לו להגיע לעימות ולקריסה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 27.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תחת המכבש או בתוך המדגרה?
דרגות הבחירה החופשית
אל תבזבז את הזמן שניתן לך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest